معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در این ارتباط ویدیویی گفت: طرح خانه ایرانی به منظور حمایت از صنایع دستی و تشویق به استفاده از این صنایع ایجاد می شود.
علی اصغر مونسان با بیان اینکه در هر استان ایجاد یک خانه ایرانی در دستور کار است، گفت: نخستین خانه ایرانی در یکی از خانه های تاریخی تبریز ایجاد شده است.
وی با اشاره به پیش بینی بهره برداری از 3 طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی همزمان با حضور دکتر روحانی در آذربایجان شرقی، گفت: یکی دیگر از این طرح ها هتل کاروانسرای یام در شهرستان مرند است که در محل کاروانسرای تاریخی تخریب شده ایجاد شده است.
مونسان اظهارکرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال اجرا شده است.
وی افزود: برای تجهیز و معماری داخلی این هتل از صنایع دستی داخلی استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ۶۳ هتل و هتل آپارتمان و ۷۳ مهمان خانه با ۸۴۰۰ تخت است، گفت: ۲۸ هتل هم در حال ساخت است.
مونسان اعلام کرد: تا پایان دولت دوازدهم با بهره برداری از هتل های در دست ساخت، ظرفیت هتل های استان با 64 درصد رشد به 13 هزار و 400 تخت می رسد.
وی گفت: موزه صدا دیگر طرحی است که امروز در یکی از خانه های تاریخی تبریز بهره برداری شده و به جاذبه های گردشگری این شهر اضافه می شود.
رییس جمهوری در جریان این ارتباط با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای جاذبه های مناسبی در زمینه گردشگری است، مرمت و بهره برداری های بهینه از بناهای تاریخی را ستود.
رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت برای بررسی روند اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی، افتتاح و کلنگ زنی ۶ هزار میلیارد تومان طرح و شرکت در آئین افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.
این سفر دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی و نخستین سفر استانی هیات دولت در سال جاری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.