در حالی که تا ساعاتی دیگر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار است درباره تایید صلاحیت گزینه پیشنهادی برای سمت وزیر خارجه این کشور رای گیری کند، نظر مثبت سه سناتور دموکرات درباره صلاحیت او سبب شده که شانس او برای این سمت بیشتر از قبل شود.

با توجه به نظر مخالف اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و همینطور «رند پال» سناتور جمهوریخواه این کمیته با گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای سمت وزیر خارجه، احتمالا تایید صلاحیت او در کمیته مذکور به نتیجه نخواهد رسید و کار او به رای گیری در صحن سنا کشیده می‌شود.

پامپئو برای جلب آرای مورد نیاز در صحن سنا، به رای حداقل یک سناتور دموکرات نیاز دارد و با توجه به اعلام نظر چند سناتور دموکرات، به نظر می‌رسد که مسیر او برای تبدیل شدن به وزیر خارجه بعدی آمریکا هموار شده است.

دو عضو دموکرات سنای آمریکا، امروز نظر مثبت خود را درباره تایید صلاحیت «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه آتی این کشور اعلام کردند.

«جو مانچین» سناتور دموکرات ایالت ویرجینیای غربی و «جو دانلی» سناتور هم حزبی او از ایالت ایندیانا نظر مثبت خود را درباره پامپئو اعلام کردند.

پیشتر «هایدی هیتکمپ» سناتور دموکرات ایالت داکوتای شمالی هم نظر مثبت خود را درباره سکانداری پامپئو در وزارت خارجه اعلام کرده بود.

با توجه به نظر مثبت این سه عضو دموکرات، شانس پامپئو برای تایید صلاحیت در رای گیری صحن مجلس سنا بسیار افزایش یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.