پایگاه خبری «عکا» گزارش داد، لیبرمن در این باره افزود: به صورت رسمی، درخواستی برای مصر ارسال می کنیم که اجازه ورود پیکر البطش به غزه از طریق گذرگاه مرزی «رفح» را ندهد.

درحالی که تمامی شواهد نشان از دست داشتن رژیم صهیونیستی در شهادت این عضو حماس در مالزی دارد، اما وزیرجنگ رژیم اشغالگر مدعی شد: ترور البطش ارتباطی با ما ندارد.

اظهارات لیبرمن درحالی مطرح می شود که فعالان فلسطینی و اعضای خانواده «فادی البطش» استاد دانشگاه فلسطینی، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» را به دست داشتن در این ترور متهم کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز امروز (یکشنبه) به نقل از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که موساد مسئول ترور البطش است.

البطش استاد دانشگاه کوالالامپور، فارغ التحصیل مقطع دکترا در رشته مهندسی برق از دانشگاه یوام مالزی بود.

افراد ناشناس راس ساعت ۶ بامداد روز شنبه زمانی که البطش در حال رفتن به مسجد برای اقامه نماز صبح بود، ۱۵ گلوله به سمت وی شلیک کردند که یکی از گلوله‌ها مستقیما به سر وی اصابت کرد و بلافاصله به شهادت رسید.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که همزمان با برگزاری تظاهرات بزرگ روز بازگشت، در صورت ورود پیکر البطش به غزه، انتفاضه جدیدی در این منطقه از سوی جوانان فلسطینی آغاز شود و مشکلات صهیونیست ها را دوچندان کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه (۳۱ فروردین) اعلام کرد که در چهارمین هفته از تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی، چهار فلسطینی شهید و ۶۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.