معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

مظفر حمزه‌ئی گفت: در سال ۱۳۸۵ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس، به‌منظور ایجاد صلح و سازش، تلاش‌های بی‌وقفه خود را آغاز کردند.

حمزه‌ئی افزود: با ورود شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمر ثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (ح. س) رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص متهم (ح. ش) صرف‌نظر کردند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: گذشت یکی از اوصاف انبیاء الهی و ائمه معصومین (ع) است و جایگاه آن به حدی است که در متون دینی و روایات به‌عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد موضوع گذشت به‌عنوان یک شاخص اخلاقی موردتوجه ویژه قرار گیرد و وظیفه انسان مؤمن است که خود را در فضیلت این امر مهم سهیم کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.