محمدعلی نجفی با تاکید بر لزوم بسیج مردم و مسئولان برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر مصرف کالای ایرانی افزود: علاوه بر فرهنگسازی برای مصرف کالای ایرانی، ارتقا کیفیت تولیدات داخلی باید به جد مورد نظارت دستگاه های مرتبط مسئول قرار گیرد.

وی ادامه داد: ترویج مصرف چای ایرانی و معرفی این برند مرغوب را از ادارات استان آغاز کرده و این امر مهم از هم اکنون به تمامی دستگاه های اجرایی البرز بخشنامه می شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: اکنون برنج ایرانی بعنوان یک برند موفق در داخل و خارج کشور محسوب می شود و حتی قیمت بالا نیز مصرف کنندگان را از خرید این محصول باز نمی دارد و چای نیز در زمره محصولات با کیفیت و سلامت قرار دارد که باید به مردم معرفی شود.

نجفی با اشاره به فواید و مزایای مصرف چای ایرانی گفت: چای ایرانی در بهترین شرایط، بدون سمپاشی و افزودنی ها به صورت ارگانیک تولید می شود بنابراین هیچ گونه مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و عوارض چای بزک کرده خارجی را به همراه ندارد.

وی افزود: مصرف مداوم چای خارجی در داخل کشور ذائقه برخی را تغییر داده و گاهی مردم بدلیل ناآگاهی، به عوارض آن بی توجه هستند، از این رو مسئولان و رسانه ها باید با فرهنگسازی نسبت به آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.