مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا ۱۴ تا ۲۰ مرداد در بانکوک تایلند برگزار می‌شود و چهار تیم نخست این رقابت‌ها به جام جهانی صعود می‌کنند اما هنوز اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران در سال جدید تشکیل نشده‌است.

نصرت‌الله جعفریان سرپرست تیم ملی در گفت و گو با ایسنا، درباره زمان آغاز تمرینات اظهار کرد: قرار بود با درست شدن سالن آزادی اردوی ملی‌پوشان از اول اردیبهشت آغاز شود اما به ما اطلاع دادند که سالن هنوز آماده نیست و نمی‌توانیم اردو را آغاز کنیم. به هر حال آنجا باید یک وضعیت قابل قبولی داشته‌باشد که جوانان را در آنجا مستقر کنیم. نمی‌شود با بوی رنگ و سر و صدایی که وجود دارد تیم را به اردو ببریم. تیم نوجوانان همین شرایط را داشت و بوی رنگ تنفس بازیکنان را سخت می‌کرد.

او در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به مسابقات بهتر نیست خیلی سریع اردو آغاز شود؟ بیان کرد: بله قطعا نظر ما همین است. در برنامه آقای شاه‌علی سرمربی تیم ملی قرار بود از بیست فروردین تمرینات شروع شود اما گفتند سالن آخر فروردین آماده می‌شود که هنوز نشده‌است. مسابقات نزدیک است و ما مشکلات زیادی پیش‌رو داریم. فصل امتحانات بچه‌ها،‌ فصل کنکور و ماه رمضان است و همه این‌ها برنامه‌ریزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرپرست تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که با این وضعیت اردو چه زمانی شروع می‌شود؟ گفت: در جلسه با رئیس فدراسیون مسائل را بررسی می‌کنیم. اگر بشود در جای دیگر ورزشکاران را جمع کنیم یا در یک شهرستان اردو بزنیم. به هر حال باید تیم وارد تمرین شود چون با شروع شدن زمان امتحانات کارمان سخت‌تر خواهد شد.

او درباره اردوهای خارجی نیز گفت: باید تیم جمع شود و بعد از آن شرایط را برای اعزام مهیا کنیم. تورنمنت اطلس است که با نظر فدراسیون نهایی شده و همچنین در نظر داریم یک اردوی ترکیه یا صربستان داشته باشیم. درباره اردوی اروپایی تلاش ما این است که بازی‌های دوستانه با کیفیت داشته باشیم تا اتفاق‌هایی که برای تیم نوجوانان پیش آمد برای ما تکرار نشود. باید بررسی کنیم تا بفهمیم حریفان تدارکاتی ما در کدام کشور بهتر هستند.

جعفریان درباره تیم ملی جوانان نیز بیان کرد: به نظرم اکنون تیم ملی ما شرایط خوبی دارد و نیاز دارد تا با حریفانی به میدان برود که شکست را هم تجربه کند. تیم ملی در غرب‌آسیا همه حریفان را با اختلاف برد و شاید این مساله یک غرور کاذب به تیم تزریق کند. باید با حریفان خوبی روبه رو شویم و حتی در دیدار دوستانه شکست بخوریم تا نقاط ضعفمان را بفهمیمم و از نظر روانی نیز تقویت شویم.

او افزود: آقای شاه‌علی، آقای ویسی و آقای موحدنژاد واقعا برای جوانان زحمت کشیده‌اند و تیم خوبی آماده کرده‌اند. کارمان در آسیا بسیار دشوار است اما سهمیه جام جهانی را می‌خواهیم. ایران به عنوان مداقع عنوان قهرمانی راهی تایلند می‌شود و همین فشار کار ما را بیشتر می‌کند اما تلاش کرده‌ایم تا تیم از هر نظر آماده باشد. به هر حال با ورود استرالیا و نیوزلند به آسیا شرایط مسابقات کاملا فرق کرده‌است. امیدواریم که قرعه خوبی هم در مسابقات داشته باشیم.

مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی بسکتبال نیز در گفت و گو با ایسنا درباره زمان شروع تمرینات تیم ملی جوانان اظهار کرد: به هر حال برگزاری اردوهای همزمان محدودیت‌هایی برای ما ایجاد می‌کند. اکنون تیم سه نفره آقایان و بانوان در اردو هستند و از سه شنبه تیم ملی بزرگسالان هم وارد اردو می‌شود. محدودیت‌هایی داریم. رایزنی‌هایی انجام داده ایم تا در صورت مهیا شدن شرایط و تایید کمیته فنی اردوی تیم جوانان در یکی از شهرستان‌ها آغاز شود تا هم ملی‌پوشان سریعا تمریناتشان را شروع کنند و هم شهرستان‌های ما انگیزه‌ برای کار بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.