لارپوبلیکا گزارش داد، آمریکا و متحدانش قصد دارند به بهانه حمله شیمیایی هفته گذشته در دومای سوریه به این کشور حمله کنند. اما استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی اسد، در حالیکه به کمک ایران و روسیه در یک قدمی پیروزی قرار دارد، غیرمنطقی به نظر می رسد.

شاید بهتر باشد به جای حمله به سوریه، به سازمان منع سلاح های شیمیایی امکان بازرسی از شهر دوما داده شود تا برای جهانیان مشخص گردد که در آن منطقه واقعا چه اتفاقی افتاده است.

این روزنامه افزود، با این حال «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، بدون توجه به این احتمال، در ۱۰ روز گذشته، مسیر خود را از خارج کردن نیروهای امریکایی از سوریه به سوی بمباران هوایی این کشور تغییر داده است.

آمریکا به همراه متحدان منطقه ای خود یعنی عربستان و رژیم صهیونیستی نمی خواهد اجازه دهد تا پیروزی بشار اسد علیه پیکارجویان به گسترش هر چه بیشتر حوزه نفوذ ایران در خاورمیانه منجر شود. از سوی دیگر مسکو با توجه به حضور نظامی سال های اخیر خود در منطقه، چتر حمایتی خود را بر فراز سوریه گسترده کرده است.

لارپوبلیکا می نویسد، بحث خروج نیروهای امریکایی از سوریه به حدی موجب نگرانی نتانیاهو شده بود که به گزارش رسانه های صهیونیستی به یک تماس تلفنی &#۳۹;پرتنش&#۳۹; میان نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور امریکا در هفته گذشته منجر شده بود. نتانیاهو که در سال های گذشته سعی کرده بود در صحنه جنگ سوریه ظاهر نشود، اخیرا خط قرمزی را در آن کشور ترسیم کرده که به حضور نظامی ایران در آنجا مربوط می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.