خواب در  بخش  بار محموله یک جت مسافربری  ایده ای است که اخیرا به ذهن شرکت ایرباس رسیده است. ایده ای که قرار است یک طراحی خاص داشته باشد شاید در نگاه نخست، خوابیدن در بخش حمل بار یک هواپیما موضوعی جالب به نظر نرسد. اما هنگامی که پای ایرباس در میان باشد اوضاع متفاوت خواهد بود.

درواقع ایرباس هم اکنون در حال برنامه ریزی روی طرحی است که از طریق آن امکان اسکان مسافران در بخش بار را نیز فراهم کند.

این غول حمل و نقل هوایی برای طراحی خوابگاه و طرح اتاق های مختلف که می تواند ب شکل دوگانه به عنوان  بخش محموله هواپیما A۳۳۰  و البته خوابگاه استفاده شود، پرداخته است. افزون بر این ها،ایرباس، طراحی خاصی برای هواپیمای A۳۵۰ XWB در نظر گرفته است.

ایرباس اعلام کرد که این ماژول ها با ارائه یک پست آنلاین، طرح های جدیدی را برای خدمات مسافران  ارائه می دهد که از طریق آن ها می توانند سفرهای هوایی خود را بدون مالیات و ارزش افزوده و تنها از طریق قیمت هایی پایین سر و سامان دهند.

نکته مهم در خصوص این طرح این است که این سیستم ماژول است . یعنی قادر است در مواقع نیاز تغییر کاربری دهد و در نتیجه قابلیت بهره وری  فضای داخل هواپیما A۳۳۰  چندین برابر گذشته خواهد بود.

تصاویر منتشر شده از این طرح نشان می دهند قرار است با یک سالن بزرگ با اتاق های گوناگون و  امکانات فراوانی شامل "امکانات رفاهی بچه ها" و "لژ خانوادگی" رو به رو باشیم. افزون بر این ها این بخش جدید شامل یک اتاق کنفرانس نیز خواهد بود تا حتی در ارتفاع ۳۸ هزار فوتی از سطح زمین نیز به کار بپردازید.

جف پینر مدیر طرح جدید ایرباس در این خصوص می گوید ؛ ما این کارها را در جهت "راحتی مسافران" انجام می دهیم و تا کنون  نیز بازخوردهای مثبتی دریافت کرده ایم .

بسیاری از حامل های بزرگ بین المللی بخش های لوکس را  برای پروازهای طولانی ارائه می دهند، اما اغلب این بخش های لوکس عموما بسیار کوچکتر از محفظه محموله هستند. برای مثال، امارات، سال گذشته یک کابین جدید لوکس و کاملا محصور برای مسافران درجه  اول ارائه داد. این شرکت هواپیمایی در آن اعلام کرد "بازی در حال تغییر" است و این سرویس با  ویژگی هایی طراحی شده که از  " مرسدس بنز کلاس اس " الهام گرفته شده است.

اما به نظر می رسد ایرباس سوداهای اماراتی ها را تغییر داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.