تایمز امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی قرار است درباره حمله احتمالی شیمیایی از حومه دمشق بازدید کنند، افزود که ترزا می نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگوی شامگاه گذشته خود با دونالد ترامپ، با اقدام تلافی‌جویانه فوری علیه سوریه مخالفت کرده است.

به گزارش نامه نیوز، نشریه انگلیسی در ادامه خبر خود در این باره نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری دوشنبه گذشته گفته بود که آمریکا ظرف ۴۸ ساعت در واکنش به حمله احتمالی شیمیایی در سوریه تصمیم‌گیری خواهد کرد. بااین‌حال هرچه به پایان این مهلت نزدیک می‌شویم به نظر می‌رسد که او نیز از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.

دولت سوریه بارها منکر هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود شده و درعین‌حال با سفر بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه برای تحقیق درباره این ادعا موافقت کرده است.

بحران سوریه که با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه از تروریست‌ها وارد هشتمین سال خود شده است، با پیروزی ارتش این کشور و بازگرداندن بخش‌های زیادی از سرزمین‌های تصرف‌شده از دست تروریست‌ها، شاهد تحرکات جدیدی از جبهه غرب است.

فشارها در داخل انگلیس بر ترزا می برای حمایت از دونالد ترامپ در اقدام علیه بشار اسد افزایش‌یافته است.

تونی بلر نخست‌وزیر پیشین انگلیس بر لزوم همراهی این کشور با آمریکا در مداخله نظامی در سوریه تأکید کرده است.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس گفت: بهتر است ترزا می از حمله احتمالی آمریکا به سوریه حمایت کند زیرا عدم ‌مداخله انگلیس در جنگ با سوریه سیاستی با پیامد است. انجام ندادن اقدامات بیشتر علیه دولت بشار اسد «عواقب» دارد.

تروریست‌ها در سوریه مدعی شده‌اند که شهرک دوما در این کشور شامگاه شنبه این هفته هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته است که در جریان آن ۷۵ سوری کشته و ده‌ها تن مصدوم شدند.

اخبار رسانه‌های جهان گویای این مطلب است که آمریکا با تحرکات اخیر نظامی در منطقه و مذاکره با برخی از متحدان خود به دنبال همراه کردن آنان با خود برای دست زدن به اقدامی بر ضد سوریه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.