به گزارش روابط عمومی صداوسیما، علی لاریجانی (رییس مجلس شورای اسلامی) در دیدار با رییس و شورای معاونان این سازمان با تشکر از تلاش‌های صداوسیما در راستای ایجاد فضای شور و نشاط به واسطه برنامه‌های نوروزی، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی همه ما مسئولیت سنگینی به دوش داریم و در این میان نقش رادیو و تلویزیون بسیار حساس و مهم است.

لاریجانی نام‌گذاری سال ۹۷ به حمایت از کالای ایرانی را به‌ موقع، هوشمندانه و بسیار مهم دانست و تصریح کرد: قطعا اجرای این شعار مهم لوازمی دارد که باید فراهم آید، اما نقش صداوسیما در این میان بسیار مهم و اساسی است و می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و درست فضای کشور را به سمت کار و تلاش هدایت کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در کشور مسائل و چالش‎های مهم و اساسی تقریبا مشخص و روشن است»، گفت: باید رسانه‌های مختلف روی همین چالش‌های اصلی و اساسی که تفکرات گوناگون سیاسی کشور بر آنها اتفاق نظر دارند متمرکز شوند و یکی از این مسائل اصلی حمایت از کالای ایرانی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند و اختلافی در آن نیست.

لاریجانی همچنین بر باز کردن چالش‌ها و مسائل اساسی کشور و زوایای مختلف آن تاکید و تصریح کرد: باز کردن این مسائل به کاووش دقیق نیاز دارد و بررسی نظرهای مختلف در این مسائل هم جذاب است و هم می‌تواند راه‌کارهای موثری را ارائه دهد.

او با بیان اینکه «صداوسیما می‌تواند تعصب ویژه‌ای روی مصرف کالای ایرانی در سال ۹۷ با برنامه‌های مختلف و روش‌های هنرمندانه ایجاد کند»، افزود: البته در کنار ایجاد این روحیه یکی از مهمترین کارهای رسانه‌های مختلف و به ویژه رسانه ملی بررسی و پرداخت به موانع و مشکلات در راه تولید داخلی است که همواره تولیدکنندگان کالای ایرانی با آن مواجه بوده و هستند و باید در سال ۹۷ این مشکلات به حداقل برسد.

رییس قوه مقننه مشکل بانک‌ها در تامین منابع برای تولیدکنندگان و مراحل سخت و زمان‌بر برای اجازه سرمایه‎گذاری را از مشکلات تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: باید در برنامه‌های مختلف به ریشه‌های این مشکلات پرداخت و برای آنها راهکار ارائه داد تا مسؤولان بتوانند در عمل برای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.

لاریجانی برخی از کارهای صداوسیما در زمینه تولید و اشتغال را در خبر و برنامه‌های تولیدی سیما بسیار ارزشمند و موثر خواند و یادآور شد: تقاضای من این است که در اینگونه برنامه‌ها به برخی مصوبات خوب مجلس که به خوبی باز نشده است، پرداخته شود؛ به عنوان مثال در زمینه حمایت ویژه از صادرکنندگان، برنامه‌ریزی عملی برای اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام و توسعه روستاها که تصمیمات خوب و عملیاتی در مجلس اتخاذ شده است به صورت مبسوط پرداخته شود تا مردم دقیقا بدانند نمایندگانشان چه گام‌هایی برای رفع مشکلات برداشته‌اند.

رییس مجلس در پایان نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی را یک فرصت بی‌نظیر برای رسانه‌های مختلف و بویژه صداوسیما دانست و افزود: با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان صحنه جامعه را به عرصه یک مسابقه واقعی تبدیل کرد و تحرک خوب و موثری را به وجود آورد.

در این دیدار، علی‌عسکری (رییس سازمان صداوسیما) نیز تلاش این سازمان در ایام نوروز را مقبول مردم توصیف کرد و گفت: براساس نظرسنجی صورت گرفته بیش از ۸۳ درصد مخاطب برنامه‌های رادیو و تلویزیون در ایام نوروز بوده‌اند که در این فضای پیچیده رسانه‌ای آماری تامل‌برانگیز و تا حد زیادی نزدیک به نقطه مطلوب است.

رییس صداوسیما به برنامه ویژه این سازمان در سال ۹۷ برای حمایت از کالای ایرانی اشاره و تصریح کرد: ما همچنان که در سال گذشته نگاهی ویژه به تولید و اشتغال داشتیم، امسال نیز کار جدی را برای حمایت از کالای ایرانی در دستور قرار داده‎‌ایم و در این مسیر خبرهای خوشی برای تولیدکنندگان کشورمان خواهیم داشت.

علی‌عسکری به تسهیلات ویژه صداوسیما برای شرکت‌های دانش بنیان در سال حمایت از کالای ایرانی خبر داد و افزود: سازمان صداوسیما با تمام توان در مسیر شعار هوشمندانه و به موقع رهبر انقلاب حرکت و از همه ظرفیت‌های خود برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده خواهد کرد.

رییس سازمان صداوسیما به آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که از ۲۲ بهمن ۹۶ شروع شده و تا ۲۲ بهمن امسال ادامه دارد، فرصتی استثنایی برای به تصویر کشیدن پیشرفت‌های خیره‌کننده جمهوری اسلامی در این چهار دهه است و ما در این مدت با تولید مستندهای موثر و غنی سعی می‌کنیم گوشه‌ای از این پیشرفت‌ها را به نمایش گذاریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.