محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نفس استیضاح خیلی خوب است به شرط اینکه دو طرف به طور صریح حرف‌شان را بزنند، نمایندگان مشکلات و نقطه نظرات را بیان کنند و وزرا هم موانع و مشکلاتی که بر سر راه‌شان وجود دارد را مطرح کنند. به هر حال در جاهایی خلاءها و ضعف‌هایی است که نمایندگان به آن رسیده‌اند و وزرا باید قول دهند آنها را ترمیم دهند.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس در پاسخ به این سوال که تنها شش ماه از رای اعتماد وزرا گذشته، اضافه کرد: نمی‌توان بگوییم که نمایندگان وزرا را استیضاح نکنند. آنها باید بتوانند از این حق‌شان استفاده کنند و مردم هم همین را می‌خواهند. مگر در این شش ماه کشتی نسوخته و هواپیما سقوط نکرده است. به هر حال خلاءها و ضعف‌هایی بوده البته من نمی‌خواهم بگویم که وزیر مقصر است ولی نکات ابهامی در حوزه عملکردی وزرا وجود دارد که مردم و جامعه به آن حساس شده‌اند و وزرا باید پاسخ بدهند. اگر پاسخ آنها قانع‌کننده باشد استیضاح رای نمی‌آورد اما در هر صورت این هشداری است که جامعه به ما می‌دهد و مطالبه‌گر و پرسشگر است.

 

تابش با بیان اینکه استیضاح می‌تواند موجب رفع ابهامات و پاسخگو کردن مسئولین مقابل مردم شود، یادآور شد: استیضاح اثرات مثبتی دارد به شرط اینکه نمایندگان صراحتا مسائل کلان ملی و حوزه کاری وزرا را مطرح کنند و وزرا هم صراحتا پاسخ دهند و ملاحظه نکنند. مجموعا این پرسش و پاسخ می‌تواند به تعامل دولت و مجلس منجر شود.

 

نایب رییس فراکسیون امید با اشاره به جلسه صبح امروز هیات رییسه این فراکسیون نیز گفت: ‌در جلسه امروز سه کمیته مربوط به استیضاح وزرا گزارشی ارائه کردند اما هنوز گزارش آنها کامل نیست و قرار است از مراجع نظارتی، استیضاح‌کنندگان و متخصصین نظراتی دریافت کنند و جمع‌بندی آن را به جلسه عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون امید منتقل کنند.

 

تابش همچنین گفت: احتمالا فردا یا سه‌شنبه صبح جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید در همین رابطه برگزار می‌شود و وزرا هم می‌توانند حرف‌شان را بزنند، نهایتا هر چه فراکسیون به جمع‌بندی برسد وجهه همت اعضا خواهد بود.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.