احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ فروردین) در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در بعد ازظهر امروز افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق شمال شرق کشور و کرمان وجود دارد، تصریح کرد: همچنین امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور و برخی مناطق استان فارس وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق مذکور وجود دارد گفت: شدت بارش طی امروز در زاگرس مرکزی، سواحل شرقی و مرکزی دریای خزر خواهد بود. همچنین دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

وظیفه افزود: فردا (۱۷ فروردین) با تقویت سامانه بارشی در مناطق جنوب غرب، جنوب، مرکز و غرب کشور دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق به طور پراکنده در شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، همچنین بارش تگرگ در مناطق کوهستانی زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه (۱۸ فروردین) سامانه بارشی همچنان در کشور فعال خواهد بود، گفت: در این روز در اغلب مناطق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین سه روز آینده خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز شنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.