اسکای نیوز گزارش داد، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در قاهره گفت: در نشست سران عربی که در ریاض برگزار خواهد شد مسئله تروریسم بررسی خواهد شد؛ تروریسمی که موجب نابودی جهان عرب شده است. درنتیجه این مسئله جزو اولویت‌های ماست.

وی گفت: سیاست‌های قطر در سمت و سوی دیگری است و نقض توافق عربی درباره مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود. کشورهای ناظر بر مبارزه با تروریسم یعنی عربستان، امارات، بحرین و مصر نکات مورد نظر خود را درباره تجاوزات قطر در یک سند ۱۳ بندی ارائه کردند و ما اکنون در اتحادیه عرب براساس اصولی که از قبل آن را به قطر اعلام کرده‌ایم این سند را بررسی می‌کنیم.

شکری تأکید کرد: حل مسئله فلسطین نقشه منطقه را به شکل اصلی تغییر خواهد داد. مصر از مسئله فلسطین همواره دفاع کرده و خواهان تحقق صلح است.

وی گفت که با همتای اردنی‌اش درباره نشست آتی سران اتحادیه عرب در ریاض، تحولات اوضاع در نوار غزه و خواسته‌های مردم فلسطین درباره تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی صحبت کرده است.

وزیر خارجه اردن نیز تأکید کرد: اردن با مصر درباره مبارزه با تروریسم به هماهنگی می‌پردازد. ما همواره برای بازگشت امنیت و ثبات به مصر تلاش کرده‌ایم.

وی گفت: امنیت و صلح در فلسطین با اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به دست نخواهد آمد. جامعه جهانی باید به مسئولیت خود درباره حمایت از مردم فلسطین عملی کند. مسئله فلسطین مسئله اصلی و مرکزی است.

الصفدی بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه نیز تأکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.