در حالی که حملات ائتلاف سعودی- اماراتی علیه مردم یمن ادامه دارد، محمد بن سلمان در نیویورک با دبیرکل سازمان ملل دیدار و درباره ارائه کمک‌های انسانی به یمنی‌ها صحبت کرده است.

ولی‌عهد عربستان سعودی در ادامه سفر خود به آمریکا، به نیویورک رفت و با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

به گزارش دفتر دبیر کل سازمان ملل، «آنتونیو گوترش» در این دیدار درباره موضوع یمن و لزوم ارائه کمک‌‌های انسانی صحبت کرد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نشست آتی این سازمان درباره اوضاع انسانی یمن، از تعهد «یک میلیارد دلاری» عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای کمک انسانی به یمن تشکر کرد.

تشکر گوترش از این دو کشور در حالی صورت گرفته که از ۶ فروردین ۱۳۹۴، ائتلاف سعودی- اماراتی جنگ یمن را آغاز کردند و حملات همه جانبه و محاصره یمنی‌ها همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام دفتر دبیرکل سازمان ملل، گوترش با بن سلمان درباره حفاظت از غیرنظامیان یمنی، ارائه کمک‌های انسان دوستانه، باز گذاشتن بنادر یمن و همچنین مذاکره برای حل سیاسی بحران یمن صحبت کرد.

به گزاشر آسوشیتدپرس، وزیر خارجه عربستان سعودی هم که در این دیدار حضور داشت، روایتی از دیدار دوجانبه ولی‌عهد سعودی و دبیرکل سازمان ملل ارائه داد. عادل الجبیر تاکید کرد که ولی‌عهد سعودی و دبیرکل سازمان ملل، «دیدار بسیار مفید و جامعی داشتند».

وزیر خارجه عربستان سعودی که همواره در هر مصاحبه و نشستی اظهاراتی علیه ایران می‌زند، این بار هم از «مداخله ایران در امور یمن» حرف زد.

بنا بر روایت او، ولی‌عهد سعودی و گوترش در دیدار دوجانبه‌شان درباره «ممانعت از مداخلات خارجی به ویژه مداخله ایران در امور یمن» صحبت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.