اسپوتنیک گزارش داد، در پی دستگیر شدن کارلس پوجدمون، رهبر منطقه جدایی طلب کاتالونیا، انبوهی از معترضان در شهر بارسلونا و چندین شهر دیگر کاتالونیا تظاهرات کردند و ده ها تن از آنها با نیروهای امنیتی و پلیس که در صدد جلوگیری از تجمع آنها بودند درگیر شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دست کم ۷۹ نفر که علاوه بر معترضان شامل نیروهای پلیس نیز می شوند در این درگیری ها مجروح شده اند.

روز جمعه دادگاه عالی اسپانیا اقدام به صدور یک حکم بازداشت اروپایی برای کارلس پوجدمون کرده و متعاقب این حکم این رهبر سابق منطقه کاتالونیا ابتدا برای فرار از بازداشت از کشور فنلاند خارج شد اما بعدا در روز یکشنبه در خاک آلمان از سوی مقامهای این کشور دستگیر شد.

پوجدمون بعد از برگزاری همه پرسی استقلال اواخر سال ۲۰۱۷ در کاتالونیا از سوی مقامهای اسپانیا به شورش و فتنه گری متهم شده و مجازات تا سقف ۲۵ سال حبس شامل او می شود.

بر اساس اعلام منابع خبری درگیری های معترضان با نیروهای پلیس در بارسلونا و بسیاری از شهرهای دیگر کاتالونیا بالغ بر ۷۹ مجروح برجای گذاشته و در این درگیری ها معترضان با سنگ و اشیای دیگر نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار دادند.

​نیروهای پلیس ضدشورش اسپانیا نیز که مسلح به باتوم بودند با جمعیت معترضان خشمگین درگیری پیدا کرده و تلاش کردند جلوی نزدیک شدن معترضان به دفاتر متعلق به نمایندگان دولت مرکزی اسپانیا را بگیرند.

گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای پلیس اقدام به ضرب و شتم تظاهرکنندگان و شلیک هوایی سلاح های گرم به منظور متفرق کردن آنها کرده اند و معترضان نیز اشیای مختلف اعم از سنگ و شیشه و تخم مرغ به سوی این نیروها پرتاب کردند و موانعی را در سر راه نیروهای پلیس قرار دادند.

۱۳ نیروی پلیس نیز در این درگیری ها مجروح شدند.

این درگیری ها سبب شد که راجر تورنت، رئیس پارلمان کاتالونیا در یک سخنرانی تلویزیونی از معترضان بخواهد که دست از درگیری برداشته و آرامش را برقرار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.