جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که به تازگی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سمت مشاور امنیت ملی منصوب شده است، امروز در مصاحبه با برنامه رادیو نیویورک، در پاسخ به سؤالی درباره توافق هسته ای ایران گفت: من کاملاً با ارزیابی رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای ایران موافقم. به نظرم، این توافق از طریق مذاکراتی که با اروپایی ها داشتیم، قابل اصلاح نیست.

وی افزود باید با این واقعیت روبرو شد که این توافق زمانی که صورت گرفت، توافق بدی بود و همان طور که رئیس جمهور آمریکا گفت به مرور زمان، بهتر نمی شود. اما این ترامپ است که احتمالاً اواسط ماه مه، تصمیم نهایی را می‌گیرد. این نیز یکی دیگر از مسائلی است که به محض ورود به کاخ سفید، سخت روی آن کار می کنم.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به سؤالی درباره امنیت سایبری گفت: کارهای بسیاری هست که باید برای دفاع از خود در برابر حملات سایبری روسیه، چین، کره شمالی و ایران انجام دهیم، اما باید توانمندی های تهاجمی خود را نیز تقویت کنیم. باید درک لازم از بازدارندگی در ذهن دشمنان ما شکل بگیرد. آنها باید بدانند که در صورت حمله سایبری به ما، هزینه سنگینی خواهند پرداخت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.