سردار محمد قنبری با تشریح جزئیات این عملیات اظهار داشت: یگان های عملیاتی پلیس سراوان با همکاری ماموران انتظامی زاهدان در اقدامی اطلاعاتی با ردزنی های گسترده به سرنخ هایی از حمل محموله سنگین موادمخدر توسط سوداگران مرگ در مسیر ایرانشهر - زاهدان دست یافتند. 

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات پوششی و نامحسوس، یگان های عملیاتی پلیس با نیابت قضایی به منطقه مورد نظر اعزام و در یک درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، موفق به دستگیری چهار سوداگر مرگ و توقیف ۲ دستگاه خودرو حامل مواد افیونی شدند. 

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروهای بدست آمده از قاچاقچیان ۹۴۰ کیلوگرم تریاک، ۱۴۱ کیلوگرم هروئین و ۳۷۰ کیلوگرم سایر موادمخدر را به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف کردند. 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات خود مبنی بر نگهداری، خرید و فروش مواد مخدر را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان با اخلال گران برخورد شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان پیشرو ترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.

این استان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.