دونالد ترامپ روز جمعه در امضای قانون بودجه آمریکا، حفظ امنیت آمریکا را بالاترین وظیفه خود دانست و گفت: مخالفت دموکرات ها قویترین نوع مخالفتی است که تاکنون داشته ایم.

ترامپ که با دموکرات ها بر سر افزایش بودجه نظامی، ساخت دیوار مرزی و همچنین قوانین مهاجرتی موسوم به داکا اختلاف نظر شدید دارد، ادامه داد: ما برای مبارزه با داعش به بودجه بیشتری نیاز داریم و برای ما مهم است پرداختی بیشتری به نیروهایمان داشته باشیم.

وی که از منظر یک تاجر به دستاوردهای نظامی آمریکا می نگرد، مدعی شد تجهیزات نظامی آمریکا در هیچ کشوری وجود ندارد و افزود: شما دیدید که ۲ روز پیش، عربستان سعودی و کشورهای دیگر، صد ها میلیارد دلار از تجهیزات ما را خریداری می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز ناراحتی از تصویب بودجه با ۵۱ رای در سنای آمریکا، تهدید کرد که دیگر چنین لوایحی را امضا نخواهد کرد.

ترامپ بودجه ۱.۳ تریلیون دلاری خود را بزرگتر از بودجه دوره اوباما دانست و اظهار کرد: ما باید از شر فیلی باستر(یکی از مقررات کنگره) خلاص شویم. دموکرات ها بد رفتار کرده اند. سنا باید فیلی باستر را به پایان برساند. ما مجبوریم قوانین خوبی تصویب کنیم.

وی امنیت مرزی را دفاع ملی نامید و مدعی شد با این اقدام می خواهم مواد مخدر را از مرزهای خود دور نگهداریم. من داکا را مهاجرت غیرقانونی می دانم.

با این حال ترامپ این قانون را که پیش از این تهدید به وتو کرده بود و در این سخنرانی هم درخواست حق وتو برای خود داشت، امضا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.