"عبدالملک بدرالدین الحوثی" رهبر جنبش انصار الله یمن در مصاحبه مفصل با روزنامه الاخبار با بیان آمادگی برای مبارزه در کنار حزب الله علیه رژیم صهیونیستی گفت، توسعه توانمندی موشکی ادامه می‌یابد و هدف رسیدن به سطح توانمندی بازدارندگی است.

 

وی در این گفت‌وگو که اولین مصاحبه با یک روزنامه غیریمنی از زمان آغاز حملات نظامی عربستان به یمن به شمار می‌رود، افزود: سیاست خارجی – به معنای متعارف عربی آن- که یک رهبر را تغییر داده و سپس او را در پس مواضع سراسر فریبکارانه زندانی کند، تاثیرگذار نیست و کارایی ندارد.

این اظهارات در حالی است که رهبر انصار الله  شجاعت کم نظیری در برابر مواضع داخلی و خارجی دارد که برگرفته از "پاکی یک انقلابی" است که همچنان به گفته مریدانش " رهبر مسیر قرآنی" است.

این رهبر جوان که بر خلاف گفته‌ها در غار سکونت ندارد، با پیش‌بینی‌ها مخالف بوده و در انتقاد آشکار از مسکو تردید ندارد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد  که قول او به رهبر مقاومت لبنان ، تعارف نیست

این فرمانده مقاومت در برابر تجاوز خشونت بار به کشورش تاکید دارد که قول او به رهبر مقاومت لبنان تعارف نیست و هزاران رزمنده از قبایل یمنی در صورت هرگونه حماقت اسرائیل سینه را برای مبارزه علیه آن سپر کرده اند.

وی همچنین به نقش مستقیم تل ‌آویو در جنگ علیه کشورش اشاره کرد و گفت که محور توجه این رژیم بر جبهه‌های مشرف به دریای سرخ متمرکز است.

در زیر متن کامل مصاحبه الاخبار با وی را می‌خوانید:

سوال: با گذشت سه سال از تجاوز عربستان به یمن، اوضاع عربستان از یک سو و وضعیت انصار الله و به طور کلی یمن را از سوی دیگر چگونه توصیف می‌کنید، آیا این جنبش همانطور که ولیعهد سعودی چند روز پیش گفت، در یمن منزوی نشده است؟

جواب: با گذشت سه سال از تجاوز آمریکایی- سعودی به کشور عربی و مسلمان و مستقل یمن، صحبت در این مورد ابعاد مختلفی دارد و پیش از همه مظلومیت ملت یمن است که در مرحله کنونی نمونه مشابهی برای آن وجود ندارد و به حدی رسیده است که نهادهای حامی آمریکا از جمله سازمان ملل و سایر سازمان ها که به کور و کر ولال بودن در برابر این ظلم و ستم معروف هستند، امروز به مظلومیت ملت یمن اعتراف می کنند و آن را بزرگترین فاجعه انسانی در دنیا می دانند.

یمنی‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنند و دشمن را به چالش می‌کشند

در این میان تجاوز آمریکایی- سعودی به یمن از تحقق اهداف خود بازمانده و مقاومت یمنی‌ها متجاوزان را که اطمینان داشتند حملات نظامی ضامن تسلیم شدن یمنی‌ها در فاصله چند هفته خواهد بود، شگفت زده کرد و با گذشت  سه سال ملت یمن با شجاعت و دلاوری مقاومت کرده است و در حال توسعه توانمندی های نظامی است و به یاری خداوند تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و دشمنان را به چالش می‌کشد.

یمن عاقبت سختی را برای عربستان رقم می‌زند

اما در مورد وضعیت عربستان باید گفت که حمله به یمن حماقتی بود که موجب سقوط اخلاقی و انسانی عربستان شده و بحران‌ها و مشکلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی را به بار آورد که هر روز بر و خامت آن ا فزوده می شود و تردیدی نیست که عاقبت سختی را برایش رقم خواهد زد.

شکست عربستان در سوریه و عراق و سپس در یمن  و بحرین

عربستان همانطور که در سوریه و عراق شکست خورد، در یمن و بحرین نیز با همین نتیجه روبه رو خواهد شد.

عبدالملک الحوثی در ادامه پاسخ به این سوال افزود: اکنون عربستان از سوی کسانی که برایشان کار می کند و در تلاش برای نزدیک کردن روابط با آنان است، در وضعیت فرسایشی بی سابقه ای قرار دارد، از نظر آنان عربستان گاو شیرده است و این چیزی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به آن اشاره کرد و تا جایی که بتوانند آن را دوشیده سپس سر می برند.

بنابراین باید پرسید آیا سرنوشتی بدتر از این نیز وجود دارد؟ اما مشکل تجاوزکاران فقط انصارالله نیست بلکه با تمام ملت یمن مشکل دارند و مردم نیز یک سازمان منزوی نیستند بلکه ملتی بزرگ و منسجم هستند از همین رو باید پرسید یمنی ها آنطور که بن سلمان می گوید چه زمانی منزوی بودند؟ پاسخ این است: این اظهارات بی اساس است.

سوال: اغلب نشانه ها حاکی از تکاپوی ائتلاف متجاوز برای آغاز عملیات نظامی جدید در ساحل غربی یمن است؛ آیا شما نیز این ارزیابی را دارید و آمادگی شما  برای رویارویی با چنین احتمالی چگونه است؟

جواب:  نبرد در ساحل در چارچوب تمایل آمریکا قرار دارد؛ زیرا معروف است که آمریکایی ها بیشتر بر دریاها و مناطق ساحلی تمرکز دارند، همانطور که شاهد تمرکز آنان بر دریای سرخ و باب المندب و خلیج عدن بودیم.

دلیل  این تمرکز آمریکا این است که به اهمیت جغرافیایی و راهبردی دریا واقف است و چه بسا تجاوز به یمن را فرصت طلایی برای تسلط بر دریا تحت پوشش حملات عربستان و امارات و خائنان و جیره خواران در داخل یمن می داند.

علاوه بر این اسرائیل بر باب المندب و دریای سرخ متمرکز شده است و بر همین اساس  مشارکت اسرائیلی‌ها در حملات هوایی به مناطق ساحلی را رصد کردیم همانطور که آنها در طراحی نقشه های امارات علیه یمن نقش اصلی را ایفا می کنند.

تحقیر و حصر عبدربه منصور هادی

اما امروز وضعیت به جایی رسیده است که عبدربه منصور هادی تحقیر شده و در حصر به سر می برد و فرودگاهها و بنادر و پایگاههای نظامی و تاسیسات نفتی و اقتصادی و سایر مراکز استان های جنوبی از سوی بیگانگان اشغال شده و مزدوران داخلی کشورشان را به طور کا مل تسلیم بیگانگان کرده اند.

سوال: درباره جبهه‌های مرزی با عربستان آیا بخش هایی از نجران، جیزان و عسیر تحت  کنترل درآمده است؟ برنامه شما برای استفاده از این دستاوردها چیست؟

هلاکت تعداد قابل ملاحظه فرماندهان و افسران ارتش سعودی

جواب:جبهه‌های مرزی برای اعمال فشار بر عربستان و توقف تجاوزات آن به طور مداوم تحت کنترل قرار دارد و علاوه بر این عملیات نظامی پاسخی به جنایت های سعودی علیه ملت یمن است و همین عملیات در جیزان، عسیر و نجران و ظهران به میزان زیادی در مقابله با تجاوزات سعودی تاثیرگذار بود و موجب فروپاشی  کامل ارتش عربستان در برخی محورها شد و خسارت های سنگین جانی به آنان وارد آورد و موجب هلاکت تعداد زیادی از فرماندهان و افسران ارتش سعودی شد.

و علاوه بر این تعدادی مجروح و اسیر شدند و کار به جایی رسید که ارتش سعودی از جنگ در محورهای مرزی ناتوان ماند.

تمسخر نیروی زمینی عربستان از سوی آمریکا

نکته قابل توجه اینکه تعدادی از نیروهای ارتش عربستان به دلایل حمله به یمن متقاعد نشده اند و همین موضوع یکی از  مهم ترین دلایلی است که مانع روحیه حماسی آنان در جنگ و مبارزه است، اما کسانی که حماقت کرده و شور و شوق جنگ و تجاوز را در سر دارند در ایستادگی در برابر مقاومت یمن عاجز ماندند تا جایی که حتی مسئولان آمریکایی قدرت نیروی زمینی عربستان را به تمسخر گرفتند.

جذب مزدوران خار جی از سوی عربستان

اخیرا نیز نظام حاکم سعودی به جذب مزدورانی از کشورهای مختلف از جمله یمن، سودان و پاکستان و کشورهای دیگر متوسل شد تا در  پی شکست تمام عیار نیروهای ارتش سعودی در میدان نبرد، آنان را در جبهه های مرزی مستقر کند و این نشان دهنده تاثیرگذاری گسترده و موفقیت تایید شده عملیات ما در این منطقه است.

سوال: چنانچه جنگ طولانی تر شود آیا می توان منتظر اتفاقات غیرمنتظره جدیدی بود و معیار حملات موشک های بالستیک شما چیست؟

جواب: توسعه توانمندی های موشکی به عنوان توان راهبردی ادامه دارد و به مثابه دست برتر در عمق خاک دشمن به شمار می‌آید که تاثیر و بازتاب زیادی دارد همانطور که تا ریاض و منطقه ابوظبی پیش رفت و مهم تر اینکه این موشک ها توانستند به سامانه دفاعی آمریکا که بسیار برایشان قابل اعتماد بود نفوذ پیدا کنند و موشک "برکان 2" به قصر یمامه در ریاض و ینبع در فاصله دورتر از آن اصابت کرد و این چیزی است که آمریکایی ها به آن اعتراف کردند.

این نگرانی آمریکا و عربستان برای ما خوب است و باید گفت توانمندی موشکی در اختیار داریم که با کمک خدا روزی از نظر تاثیر و دقت و بزرگی به مرحله  بازدارندگی می رسد.

آنچه برای ما حائز اهمیت است، اینکه با استفاده از هر آنچه در اختیار داریم از کشور و ملت خود دفاع کنیم و اینکه قدرت لازم برای رویارویی با هر متجاوزی که به خاک کشورمان دست درازی می کند، داشته باشیم و این حق طبیعی ما به شمار می آید.

رهبر انصار الله تصریح کرد: اما در مورد زمان حملات موشکی باید گفت که این موضوع به مسائل سیاسی و نظامی و نیز انتقام از جنایت های بزرگ دشمن گره خورده است و تنها هدف ما تلاش برای اعمال فشار بر متجاوزان به منظور متوقف کردن تجاوز آنان به کشورمان است.

سوال: آیا به از سرگیری روند سیاسی خوشبین هستید و آیا اقدامی در این خصوص به شما پیشنهاد شده است؟

جواب: اکنون نشانه هایی مبنی بر رویکرد جدی طرف خارجی برای حل و فصل سیاسی دیده نمی شود و این احتمال وجود دارد که برخی اقدامات به منظور بهبود چهره زشت سازمان ملل انجام شود؛ سازمانی که نقشش فقط به تامین پوششی برای تجاوزکاران و تلاش برای مشروعیت بخشیدن و توجیه آن محدود مانده است.

جنگ یمن منبع وسوسه کننده تامین منافع انگلیس و آمریکا

در همین ارتباط برخی اقدامات و تلاش های ناچیز و غیرقابل ذکر دیده می شود که نمونه آن اظهارات رسانه ای برای سرپوش گذاشتن بر تبانی و جانبداری رسوا کننده از تجاوزکاران است، حال آنکه واقعیت این است که آمریکا و انگلیس از تجاوز عربستان به خاک یمن بهره می برند و صدها دلار را نصیب خود کرده اند و علاوه بر این دستاوردهای سیاسی و ژئو سیاسی و غیره را برای خود رقم زده اند و تمایلی به توقف تجاوز ندارند زیرا جنگ یمن به منبع بسیار وسوسه کننده ای برای تحقق منافع آنان تبدیل شده است.

دعوت یمنی ها به  ترک سلاح درخواست عجیبی است

سوال: سقف امتیازدهی هایی قابل قبول شما به ویژه در ارتباط با سلاح چیست؟ به عبارت دیگر آیا آماده تسلیم اسلحه دست کم سلاح های سنگین به طرف سوم مورد توافق از طریق گفت وگوها هستید؟

جواب: عجیب است که از ارتش و ملت یمن که مورد تجاوز قرار گرفته و بخش های زیادی از خاکش اشغال شده است خواسته شود سلاحش را تسلیم کند، این درخواست کاملا غیرمنطقی است.

ما در خصوص وضعیت داخلی کشور دیدگاه منطقی عرضه کردیم که مبتنی بر این است که تمامم طرفهای داخلی سلاحشان را به دولت تحویل دهند و دولت اکنون در پرتو ثبات و امنیت و حل و فصل سیاسی عادلانه و منصفانه نماینده ملت یمن به شمار می  آید.

مسلح کردن داعش و القاعده خطری برای یمن و همسایگانش

مشکل این است که متجاوزان تحت عنوان مقاومت، سلاح در اختیار  داعش و القاعده و گروههای تکفیری و شبه نظامیان قرار دادند که این را باید خطر بزرگی برای امنیت و ثبات یمن و کشورهای همسایه مانند عمان و غیره  دانست ازهمین رو تمرکز بر خلع سلاح ارتش یمن و همزمان با آن مسلح کردن داعش و القاعده و سایر گروههای تکفیری و شبه نظامیان هودار آن درخواست تجاوزکارانه ای بیش نیست.

سوال: عملکرد دولت جدید آمریکا در قبال پرونده یمن را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا درست است که دیدگاه باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و جان کری وزیر خارجه او در این خصوص با دیدگاه ترامپ تعارض داشته و مبتنی بر دخالت کمتر در این درگیری بود؟

تحقق منافع آمریکا به قیمت جنگ علیه یمن

جواب:  تفاوت این دو دیدگاه از نظر ما این است که سیاست دولت ترامپ بیش از دولت اوباما علنی و بهرهجویانه است، زیرا اوباما تلاش داشت تا حدودی به ماهیت نقش آمریکا جنبه دیپلماتیک ببخشد اما ترامپ با سیاست صریح و روشن روی کار آمد و در روند بهره برداری از گاو شیرده موفق تر بوده است وگرنه باید گفت آمریکا از همان آغاز در این تجاوز دست داشت و نه عربستان و نه امارات بدون تمایل و نظارت و حمایت نظامی و سیاسی آمریکا وارد این جنگ نمی شدند و در واقع هدف از جنگ علیه یمن تحقق منافع آمریکا است.

سوال: برخلاف پرونده سوریه، مسکو با طرح آمریکا در یمن دشمنی ندارد، علاوه بر این روابط انصارالله با روسیه مبهم به نظر می‌رسد. موضع روس ها در قبال این جنگ چیست؟ آیا با آنان تماس دارید و آیا گشایش سفار ت در صنعا را به شما اطلاع داده بود؟

جواب: روسیه محاسبات و سیاست های خود را دارد و ما به آن چشم امید ندوخته و تکیه نکرده ایم و شاید روزی متوجه شود که غفلت از جنگ علیه یمن و کمک به نیروهای متجاوز و تسلیم اموال مردم یمن به مزدوران به نفعش نبوده است و شاید آتش آمریکا خرس روسیه را از خواب زمستانی که به تابستان کشیده شده است، بیدار کند. حداقل انتظار ما از روسیه حفظ بی طرفی بود.

سوال: روند سریع نزدیک شدن روابط بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل را چگونه می بینید و در برابر معامله قرن که ترامپ به دنبال تحمیل آن بر فلسطینی ها و عرب ها است، چه باید کرد؟

جواب: این روابط چیز تازه و غیرمنتظره ای نیست بلکه فقط آنچه پنهان بود است علنی شده  و  آنچه زیرمزی بود روی میز آمده است و علنی کردن این روند مقتضای مرحله کنونی  است.

امروز ما به عنوان ملت عرب و مسلمان باید متوجه باشیم که آنان در قدم گذاشتن در مسیر تامین منافع دشمن اسرائیلی و عادی سازی روابط با آن از کاری دریغ نکردند و اکنون در تکاپوی حل و فصل قضیه فلسطین و قربانی کردن قدس و ملت فلسطین به نفع منافع آمریکا و اسرائیل هستند.

اما ملت های آزادیخواه منطقه باید به طور مشترک و هماهنگ در قبال این وضعیت موضع یکپارچه اتخاذ کرده و خیانتکاران را رسوا کنند.

سوال: شما قبلا از آمادگی برای اعزام نیروهای مبارز در دفاع از فلسطین صحبت کردید، آیا عملا دعوت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به اعزام نیرو در صورت نیاز به جنگ علیه اسرائیل را اجابت می کنید یا صحبت های شما فقط در چارچوب تایید عاطفی و همبستگی کلامی جا داشت؟

جواب: موضع ما در این خصوص بر اساس مسوولیت شناسی و جدیت و صداقت و برگرفته از اصولمان است که کاملا طبیعی است و از تمام ملت های مسلمان چنین انتظاری می رود زیرا ما به حکم مسلمان بودن امت واحده هستیم و دشمن اسرائیلی خطری برای تمام ملت های مسلمان است.

اگر کشورمان از نظر جغرافیایی با لبنان و یا فلسطین هم مرز بود بدون تردید در جنگ در کنار مقاومت لبنان و فلسطین بودیم زیرا ملت یمن کاملا به خطر اسرائیل علیه ملت مسلمان  آگاه است و انشاءالله شرایط به او کمک خواهد کرد که نقش بزرگی در حمایت از برادران مسلمان خود داشته باشد.

در اعزام نیرو برای کمک به حزب الله تردید  نخواهیم کرد

در صورتی که اسرائیل جنگ جدیدی را آغاز کند، در اعزام مبارزان تردید نخواهیم کرد. نیروهای قبایل یمنی برای مبارزه علیه اسرائیل آمادگی زیادی دارند و قبلا این موضوع را به اطلاع سید حسن نصرالله رسانده ایم.

در این میان باید در نظر داشته باشیم که موضع اصولی ما در دشمنی با اسرائیل و مبارزه با سلطه جویی آمریکا یکی از مهم ترین دلایل تجاوز به خاک یمن بوده است از همین رو موضع ما را با عناوین مختلف توصیف کرده و در مورد آن همان چیز هایی را به کار می برند که علیه تمام آزادیخواهان ضد اسرائیل و سلطه جویی آمریکا استفاده می کنند و می گویند اینها ایرانی هستند.

سو ال: ماهیت روابط شما با ایران و حزب الله چگونه است؟ آیا فقط اشتراک دیدگاه وجود دارد یا ائتلاف سیاسی و یا همکاری عملیاتی یا چیز دیگر؟

جواب: ما بر اساس حس مسئولیت شناسی و مسلمان بودن و بر اساس منافع عالی امت مسلمان و چالش ها و خطرها و تهدیدهای واقعی علیه این امت و کشورمان، وحدت و همکاری را موضع درست دانسته و آن را وظیفه دینی می دانیم، بر این اساس روابطمان با ایران و حزب الله در همین چارچوب جا دارد.

از همه ملت های مسلمان می خواهیم در مسیر تقویت روابط برادرانه گام برداشته و به تبلیغاتی که هدف از آن ایجاد دسته بندی و نفرت و کینه و فتنه است گوش ندهند.

ایران و حزب الله پرچمدار مبارزه با آمریکا و حمایت از فلسطین

ما ایران و حزب الله را برادرانی می دانیم که به افتخار آزادگی نائل آمده و در خطرناک ترین مرحله پرچمدار مبارزه با  سلطه جویی آمریکا و حمایت از ملت فلسطین هستند.

سوال: پس از حد ود سه ماه از کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن آیا می توان گفت که شما بحران ناشی از اختلاف با او را پشت سر گذاشته اید؟

جواب: ما به میزان زیادی در عادی سازی اوضاع موفق بوده ایم و فعالیت های خوبی برای آشتی  اجتماعی انجام گرفته است و روابطمان با حزب کنگره ملی طبیعی است.

در مورد قبال نیز هیچ دسته بندی بین آنان رخ نداده است و در کنار هم هستیم  حال آنکه دشمنان در ضربه زدن به جبهه داخلی و سرنگونی  آن شکست سنگینی متحمل شدند.

سوال :آیا شما نیز مانند برخی باور دارید که دولت نجات ملی در تحقق اهداف مورد نظر ناکام مانده است؟ عملکرد آن را به ویژه در ارتباط با پرداخت حقوق ها چگونه ارزیابی می کنید؟

جواب: در عملکرد دولت نجات ملی کوتاهی آشکاری دیده می شود که باید در مورد آن بازنگری کرده و آن را حل و فصل کرد. نجات ملی با مشکلات و موانع زیادی به ویژه در بخش اقتصادی رو به رو است که امیدواریم در مسیر بهبود این وضعیت گام بردارد .

سوال: صداهای مخالف حضورعربستان و امارات در جنوب یمن در حال بالا گرفتن است آیا آن را نشانه آشوب و نافرمانی در برابر ائتلاف می دانید؟ آیا بین شما و مخالفان تماس و ارتباطی هست و چه چیزی می توانید تقدیم آنان کنید؟

جواب: ما اطمینان داریم که اهالی استان های جنوبی به این باور خواهند رسید که باید در برابر اشغال  که اقدامات جنایتکارانه اش رسوا شده است، مقاومت کرده و به دنبال آزادی باشند، اما متاسفانه برخی تحت تاثیر تبلیغات  گمراه کننده رسانه ها  فریب خورده و گمان می کنند هدف تجاوز به خاک یمن اقدامی مثبت و به منظور خدمامت رسانی است.

اشغالگری تمام عیار امارات در جنوب یمن

اما امروز همه با  چشم خود شاهد هستند که امارات فرودگاهها، بنادر، تاسیسات نفتی و پایگاههای نظامی را تحت کنترل خود درآورده و از نظر سیاسی و نظامی و اقتصادی مناطق جنوبی را تحت تسلط خود گرفته است و این یعنی اشغال تمام عیار، از همین رو بسیاری از آزادیخواهان و اهالی با عزت استان های جنوب به دنبال رهایی از این وضع هستند که ما  به آنان کمک کرده و در مقابله با اشغالگری و آزادی کشور با آنان همکاری خواهیم کرد، همانطور که از اشغال انگلیس آزاد شدیم اما این بار آزادی با سرعت بسیار بیشتری صورت خواهد گرفت.

سوال: موضع شما در برابر شورای انتقالی جنوب چیست؟ آیا آماده پذیرش آن به عنوان شریک سیاسی هستید؟

جواب: امارات در جنوب یمن تشکیلات متعدد و ضد و نقیضی تشکیل داد تا از تضاد بین آنان به نفع خود بهره برداری کند.

در مورد مشارکت با طرف های یمنی هیچ مخالفتی نداریم بلکه آن را خواستار هستیم اما مشکل این است که برخی بر اساس توهمات خود به دنبال گزینه های سیاسی مورد نظرشان به دست بیگانگان هستند.

سوال: آینده جنوب را پس از پایان جنگ چگونه می بینید؟ آیا دولت فدرالی یا جدایی طلب را قبول خواهید داشت یا چیز دیگر؟

جواب: اوضاع استان های جنوبی نیازمند تفاهم و یافتن راه حل با همکاری همه است، ما امروز شاهد دسته بندی عمیق بین نیروهای سیاسی در این استان ها و گزینه های ضد و نقیض آنان هستیم از همین رو حل و فصل این  وضعیت باید به دور از دخالت های خارجی و بر اساس راه حل عادلانه صورت بگیرد که برای تمام اهالی جنوب رضایت بخش باشد.

سوال: آیا آنطور که برخی می گویند ورود شما به جنوب و به عبارت بهتر عدن اشتباهی به تحریک رئیس جمهور سابق بو د؟

جواب: پس از اینکه ما از برادران در استان  های جنوبی خو استیم، اجازه ندهند عبد ربه منصور هادی و داعش و القاعده از این استان ها برای تجاوز به پایگاههای نظامی استفاده کرده و از آنجا به عنوان نقطه آغاز عملیات نظامی علیه سایر استانها استفاده کنند، ورود به جنوب ضروری بود، زیرا عبدربه و القاعده و داعش قبلا با تحرکاتی که در استان های جنوبی انجام داده بودند، برخی پایگاهای نظامی و مراکز امنیتی را به اشغال درآورده و سربازان مستقر در آن را با چاقو سربریدند و از  آنجا به سمت تعز حرکت کردند.

لزوم آگاهی اهالی جنوب در برابر اقدامات تجاوزکارانه

تمام این تحرکات با نظارت عربستان صورت می گرفت، بنابراین حتی در اظهارات تلویزیونی درخواست کردیم مانع این اقدامات شوند و اجازه ندهند از استان های جنوبی برای تجاوز به سایر مناطق استفاده شود.

سوال: آیا نظام  جمهوری و روند دموکراسی موضع ثابت شما است؟ آیا دیدگاه و الگویی برای تشکیل دولت دارید که عرضه کنید؟

جواب: چیزهایی که در خصوص تشکیل دولت امامی گفته می شود فقط شایعه های بی اساس است زیرا ما در تلاش برای دستیابی به دیدگاه مشترک در ارتباط با تشکیل دولت با حضور سایر شرکا هستیم.

سوال: شما کجا سکونت دارید؟ در غارهای صعده؟ آیا از صنعا هم دیدن می کنید و امور روزمره خود را در پرتو جنگ و پنهان ماندن دائمی چگونه می گذرانید؟

جواب: من در خاک یمن به شکل عادی ساکن هستم مانند هر یمنی دیگر و نیاز به غارها ندارم، اوضاع زندگی ام عادی ومعمولی است و با قبل از حمله به خاک  یمن تفاوتی نکرده است مگر در مورد مصاحبه های گروهی که در آن اقدامات مناسب با شرایط جنگ را رعایت می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.