وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات لندن در مساله مسمومیت اسکریپال، روابط روسیه و انگلیس را به بن بست کشانده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: روسیه تاکنون مدرکی در مورد مسمومیت سرگئی اسکریپال را مشاهده (دریافت) نکرده است.

 

شبکه تلویزیونی روسی «لایف» به نقل از لاوروف گفت: اقدامات انگلیس در مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال سرهنگ سابق سازمان اطلاعات روسیه، روابط دو کشور را بیشتر به بن بست می کشاند.

 

لاوروف با بیان اینکه روسیه تاکنون مدارکی در مورد مساله اسکریپال مشاهده نکرده است، اظهار کرد: ارایه نشدن مدارک، این تصور را بوجود می آورد که همه این ماجرا اقدام تحریک آمیز است که حتی تحقیقات در مورد آن به پایان نرسیده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: دولت انگلیس سیاستی را در پیش گرفته که هدف آن تشدید حداکثر بحران با روسیه است.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف گفت: مقام های انگلیسی تلاش می کنند به حالت جنون آمیز متحدان خود را برای انجام اقدامات خصمانه در مورد روسیه وادار کنند.

 

وی افزود: روسیه در مساله مسمومیت اسکریپال، هیچ گونه مسئولیت و تقصیری ندارد.

 

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد.

 

براساس گزارش رسانه‌های انگلیس، حال هر دو وخیم است و مأمور پلیسی که اولین بار آن‌ها را پیدا کرد، در بیمارستان بستری است.

 

اسکریپال در سال ۲۰۱۰ هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد.

 

وی پیش‌تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.۶ گزارش داده است.

 

مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.