آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد به دستاوردهای ۴۰ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: امروز جبهه ما در ۱۰ کیلومتری اسرائیل است و سربازان ما در کنار دریای مدیترانه می جنگند که این مهم با مدیریت مقام معظم رهبری محقق شد زیرا مدیریت جریان های نظامی با ولی امر مسلیمن است.

وی افزود: این اقتدار را مرهون مقام معظم رهبری هستیم و در مقابل مشکلات اقتصادی را وقتی بررسی می کنیم دلیلش این است که کارگزاران نظام در این مدت توصیه های رهبری را عمل نکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چند سال است رهبر معظم انقلاب در پیام های نوروزی بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تاکید دارند و راهکارها  و موانع را نیز بیان می کنند و هر سال دغدغه ایشان معیشت مردم است اما متاسفانه این نسخ ها درست عمل نمی شود و نتیجه آن مشکلات اقتصادی است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: رهبری منطق شان شکرگزاری از نعمت خداوند است و همواره نیمه پر لیوان را می بینند و گفتند در حوزه  اقتصاد مقاومتی کار شده اما آنگونه که باید در این عرصه اقدامات لازم صورت نگرفته است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: حالا هم رهبر معظم انقلاب شعار سال را حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند و راهکارهای آن را بیان و مخاطب را همه مردم قرار دادند که اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد مشکلات کشور حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مخاطب شماره یک رهبری مسئولان هستند و اگر دروازه های کشور را بر روی کالاهای خارجی نبندد و در قرار دادهای تجاری ما نفت بدهیم و کالاهای موجود در داخل را وارد کنیم که موجب تعطیلی کارخانه ها بشود درست نیست.

علم الهدی تاکید کرد: وقتی با قاچاق، کالای خارجی به نصف قیمت وارد می شود نمی شود به مردم گفت کالای ارزان خارجی را نخرید و کالای گران داخلی را بخرید. مسئولان گمرک باید جلوی قاچاق را با جدیدیت بگیرند. 

وی تصریح کرد: رهبری گفتند سرمایه مهم ما جوانان هستند که در بسیاری از کشور ها وجود ندارد و اینکه از این فرصت استفاده نکنیم و جوانان ما بیکار باشند درست نیست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز برای مردم دردآور است که  وقتی بنای کمک به مردم عراق و سوریه در مقابل داعش بود جوانان ما رفتند جان دادند و روزی که بناست بازار این دو کشور کانون صادرات ایران شود ما نباید سهمی داشته باشیم و دیگرانی که مردم این کشور ها را به خاک و خون کشیدند و از داعش حمایت کردند از این بازار منتفع شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر قرار شد مسئولان ما در این حوزه فعال نشوند،موضوع حمایت از کالای ایرانی به همان سرنوشت اقتصاد مقاومتی تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:همه ما وظیفه داریم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب کالای خارجی مصرف نکنیم و کسانی که علاقه مند به کشور هستند غیرت ملی آنها نمی گذارد کالای خارجی بخرند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: هر لباسخارجی خریدن خارج کردن پل از جیب کارگر ایرانی و موجب فقر آنها خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.