جهان فوتبال پر از اظهار نظرهای متفاوت است. گاهی جملاتی که افراد مشهور این رشته بر زبان می‌آورند غیر قابل باور، بی منطق و عجیب است. آنها در سمت خود مهم و مشهور هستند اما گاهی چنین اظهاراتی را بیان‌ کرده‌اند. در ادامه‌ به ۱۹ جمله عجیب بزرگان فوتبال اشاره می‌شود.

۱. "اگر خیلی زود به گل برسیم برزیل به وحشت خواهد افتاد" (جورج رینور در جام جهانی ۱۹۵۸ هدایت سوئد را بر عهده داشت. در آن دیدار سوئد گل نخست را به ثمر رساند اما برزیل وحشت زده ۵ بر ۲ پیروز بازی شد!)

۲. "چی؟ بازی چطور پیش رفت؟ (نوربرتو کنده این جمله را به ماتیاس گوناسالس اروگوئه‌ای در یک بازی از کوپا آمه ریکا ۱۹۵۵ گفت‌. آرژانتین در آن بازی ۵ بر یک پیروز شد. گونسالس با یک ضربه پاسخ کنده را داد و بازیکن آرژانتینی مجبور شد با برانکارد از زمین خارج شود. او در رختکن به هوش آمد)

۳. " نگران نباش «سیاه» اگر می‌خواهی به شاگردانم بگویم که بیش از حد حمله نکنند تا شکست نخورید" (ارنستو فیگولی، سرمربی اروگوئه ساعاتی پیش از دیدار برابر پاراگوئه در کوپا آمه ریکا ۱۹۲۱ به خوسه مانوئل دوراند لاگونا، سرمربی این جمله را گفت، با این حال پاراگوئه ۲ بر یک پیروز شد)

۴. "مربیگری در رئال مادرید آسان‌ترین کار دنیا است." (کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی پیش از خداحافظی از رئال مادرید به خاطر کسب نتایج غیر منتظره)

۵. "هرگز نمی‌خواستم فوتبالیست حرفه‌ای شوم" (دیگو کاستا، مهاجم برزیلی – ‌اسپانیایی که از حرفه‌اش ناراضی است)

۶. "فوتبال بیش از این که چیزی به من ‌اضافه کند از من گرفته است." (ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی)

۷. "به «گویکو» گفتم که روی دیگو مارادونا خطای شدیدی کردی. او خدای فوتبال نیست؟ از کی خدایان آسیب می‌بینند؟" (خاویر کلمنته، سرمربی پیشین اتلتیک بیلبائو که گویکوئتسکئا را به زمین فرستاد تا به مارادونا، بازیکن بارسلونا ضربه بزند. ضربه او باعث شد مارادونا قوزک پایش بشکند.)

۸. "کسی که باید نگران خوب بودن چهره‌اش باشد مجری تلویزیون است نه من" (روماریو د سوزا فاریا، مهاجم پیشن برزیلی)

۹. "ایتالیا نمی‌تواند ما را شکست دهد. در واقع ما می‌توانیم برابر آنها مغلوب شویم." (یوهان کرویف)

۱۰. " در این کشور تبعیض وجود دارد. اگر بلوند بودم و چشمان آبی داشتم مطمئن بودم می‌توانستم تیم‌ ‌ملی را هدایت کنم. هرگز به من برای این پست پیشنهاد ندادند چون سیاه‌پوست هستم." (خورخه مارچتا، سرمربی پیشین آرژانتینی که به "سیاه" معروف بود)

۱۱. "ایتالیا دیگر بزرگی ندارد، غرور ندارد. در تیم‌ ‌ملی ما سیاه‌پوستان زیادی وجود دارند" (آریگو ساکی، سرمربی سابق ایتالیایی)

۱۲. " مهم‌ترین دقایق یک بازی نخستین لحظات ‌دقیقه ۹۰ است" (بابی رابسون، سرمربی انگلیسی)

۱۳. "تو باعث شکست شیلی می‌شوی" (آرتور ویدال به اوسوالدو پسوسا این جمله را گفت‌ که به خاطر سرعت بالا با فراری‌اش در جریان کوپا آمه ریکا ۲۰۱۵ تصادف کرد)

۱۴. "مسی اگر انسان بود می‌توانست بهترین بازیکن جهان شود " (کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی ایران)

۱۵. " من نژادپرست نیستم و یک دوست ژاپنی دارم " (لوییس آرگونس فقید)

۱۶ . "بهترین بازیکن جهان شدن، در ذهن من نیست" (نیمار)

۱۷. "فتح عناوین باعث می‌شود چاق شوم" (رافائل بنیتس، سرمربی ‌اسپانیایی)

۱۸. "کسی که فوتبال را دوست دارد باید کریم بنزما را هم دوست داشته باشد" (زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید در حمایت از مهاجم فرانسوی)

۱۹. "لیونل مسی در تیم‌ ‌ملی باید لئو باشد نه مسی" (خورخه سامپائولی در اولین نشست خبری‌اش به عنوان سرمربی آرژانتین)

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.