بعد از پیروزی پر گل ۴ بر صفر تیم ملی ایران مقابل سیرالئون، کارلوس کی‌روش در نشست خبری اظهار کرد: بازی تمرینی خوبی را امروز پشت سر گذاشتیم. جملاتم را این گونه شروع می‌کنم. امروز شاهد نگرش و رفتار خوبی از بازیکنان در تیم ملی بودیم. با در نظر گرفتن دشواری‌ها و  مشکلاتی که همیشه داریم، بازیکنان نشان دادند آماده فداکاری برای تیم ملی هستند و این آمادگی را امروز نشان دادند و با سرعت بسیار زیاد، فوتبال خوبی را ارائه کردند.

او ادامه داد: در درجه دوم تشکر بسیار گرم و با محبت به تیم ملی سیرالئون عرض می‌کنم چون سفر طولانی‌ای به ایران داشتند. تنها در شش روز این سفر طولانی را انجام دادند و در اختیار ما بودند و برای بازی تمرینی به ما کمک کردند. باید از تیم ملی فوتبال سیرالئون تشکر کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از طرف فدراسیون فوتبال مطمئن هستم، این سخنان من را تاج هم تاکید می‌کند. باید از کادر تیم ملی تشکر کنم. افرادی که شبانه روز کار کردند. آنها قهرمان‌های پشت صحنه هستند. بدون زحمات کادر اداری امکان برگزاری بازی فراهم نبود. باید از شرکت EVOL و مسئول اجرایی تیم آقای بامداد میرزایی که در شش روز بازی را فراهم کردند تشکر کنم. طبق معمول یکسری افراد فقط صحبت می‌کنند اما ما راهمان را ادامه می‌دهیم.

کی روش درباره کیفیت تیم ملی سیرالئون و نظرش درباره سطح فنی این تیم و شیوع ویروس ابولا در این کشور و تعطیلی لیگ فوتبال سیرالئون گفت: مطمئنا این گونه نیست چون ما به تنهایی تصمیم نمی‌گیریم. فدراسیون فوتبال ایران، سیرالئون و کنفدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا این مسائل را زیر نظر دارند. این گونه نیست که بقیه افراد گمراه باشند و ما فقط باهوش باشیم. هیچ تهدیدی وجود ندارد. مطمئنا ما از بازی تمرینی امروز رضایت داریم. قدم بعدی ما رسیدن به سطح فوتبال بین‌اللملی است. اگر می‌خواهیم به آن سطح  برسیم و بازیکنان ما حرفه‌ای عمل کنند، باید جلسات تمرینی را به این شکل پشت سر بگذاریم.

او افزود: مطمئنا از این بازی خوشحال هستیم. نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که بازی‌ها به سمت سوی ما برود. وقتی بحرین به ایران آمد، ۷ بر صفر بازی را باخت یا وقتی ایران با برزیل بازی کرد، ۳ بر صفر برد. اگر این طور باشد، برزیل هیچ وقت نباید با ما بازی کند چون سطح فوتبال ما پایین‌تر است. باید از این فرصت‌ها استفاده کرد. باید جلوی این دوگانه‌گرایی را گرفت و حقایق فوتبال ایران را به درستی منعکس کرد. بازی امروز خارج از روزهای فیفا است. به بیش از ۲۰ کشور دنیا برای هماهنگ کردن بازی امروز دعوت‌نامه فرستادیم. سیرالئون آمادگی خود را با بازیکنان داخلی اعلام کرد. آنها می‌خواستند فرایند یادگیری را داشته باشند. ما هم می‌خواستیم یک نوع فوتبال جدید را تجربه کنیم. این اتفاق امروز رخ داد و برای هر دو تیم فوتبال خوبی بود.

کی‌روش تاکید کرد: ما می‌دانیم چطور برنامه‌های پیش روی خودمان را اجرا کنیم. هر روز یک قدم جلو می‌رویم و شما باید از این موضوع رضایت داشته باشید. این گونه به نظر می‌آید که شما دوستان هیچ وقت راضی نیستید. به عنوان تیم دوم به جام جهانی صعود کردیم اما شما راضی نیستید. چهار، پنج سال است، نباخته‌ایم، تیم اول آسیا هستیم ولی شما راضی نیستید.

او گفت: واقعیت مطلب این است که در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم  و تهمت‌های بزدلانه به تیم ملی زده شده است. تهدیدهایی که در موبایل‌های ما رخ داده و برای ما ایمیل زدند. شما چه توقعی دارید. دیگر کافی است! باید کمی احترام بگذاریم و به دست آوردی که اتفاق افتاده و به جایگاه امروزمان افتخار کنیم. فرامش نکنیم کمتر از سه ما دیگر جام جهانی شروع می‌شود اما ما هنوز با این جنگ‌های داخلی خودمان و دروغ‌ها و تهمت‌ها روبه‌رو هستیم. آیا شما رفتار حرفه‌ای من را بعد از هفت سال زیر سوال می‌برید؟ آیا زحمات فدراسیون را زیر سوال می‌برید؟ آیا رفتار حرفه‌ای بازیکنان را زیر سوال می‌برید. دنبال چه هستید؟ حداقل کاری که می‌توانیم بکنیم این است که اجازه دهیم بازیکنان کار خود را به خوبی انجام دهند و باعث خوشحالی فوتبال ایران شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.