شبکه خبری ای بی سی آمریکا گزارش داد، «برایان هوک» نماینده آمریکا در کمیسیون مشترک برجام با تاکید براینکه خروج کشورش از برجام هنوز تصمیمی قطعی نیست، گفت: برای ماندن در توافق (هسته ای)، آمریکا و اروپا باید درباره بند غروب، نظارت ها و موشک های بالستیک دوربرد به توافق برسند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار دائمی شدن محدودیت های برجام، گسترش نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای به سایت های نظامی ایران و همچنین محدودیت برنامه موشکی تهران است.

هوک گفت که از سوی ترامپ ماموریت دارد که امکان رسیدن به توافق با اروپایی ها در این موضوعات تا پیش از ضرب الاجل ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ را بررسی کند.

نماینده آمریکا در کمیسیون مشترک برجام افزود : دیپلمات های آمریکایی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با نمایندگان ایران دیدار و گفت و گو کرده اند اما وی به جزئیات این دیدار اشاره ای نکرد.

ای بی سی به نقل از یک مقام کاخ سفید که نامی از او نبرده است، مدعی شد که نمایندگان آمریکا در این دیدار مساله زندانیان آمریکایی در ایران را مطرح کرده اند.

رئیس هیات آمریکایی در وین، به رغم تلاش های ترامپ برای تخریب و انحراف برجام، گفت: ما معتقدیم که می توانیم در انطباق با برجام برای تقویت آن تلاش و همزمان روی همه ابعاد خارج از برنامه هسته ای ایران نیز کار کنیم.

به گزارش ایرنا، جلسه کمیسیون مشترک برجام روز جمعه در هتل کوبورگ وین برگزار شد و «هلگا اشمید» نماینده اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که تمام طرف ها بر اجرای موثر همه بخش های برجام و اجرای مستمر لغو تحریم های مرتبط هسته ای تاکید کردند.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در پایان این نشست گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک اتفاق نظر کامل برابر آمریکا مبنی بر لزوم ادامه و اجرای کامل با حسن نیت برجام وجود داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.