سید رحیم ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهمترین اتفاقات سال ۹۶ اظهار کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و انتخاب روحانی با رای بالا و اعضای لیست امید که با امضای سید محمد خاتمی تهیه شده بود، جزء مهمترین اتفاقات سیاسی سال است و نشان داد که مردم به دنبال تفکر اصلاح‌طلبی هستند.

وی در ادامه افزود: رخداد مهم دیگر امسال این بود که کابینه رئیس‌جمهور به نحو مناسبی بسته نشد و همان امر موجب نوعی ناامیدی در جامعه شد. سومین رخداد، اعتراضات فراگیر و توده ای مردم در دی‌ماه بود که در بیش از ۸۰ شهر شکل گرفت و زنگ خطری برای کشور بود و نشان داد که توجه نکردن به مردم موجب واکنش سریع آنها شده و ممکن است مشکلات جدیدی را ایجاد کند. رخداد دیگر مهم امسال وقایع خیابان پاسداران بود .

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی درباره اقدامات مخالفان دولت برای مایوس کردن مردم تصریح کرد: کشور ما فرهنگ قبیله‌ای و عشیره‌ای دارد. در این فرهنگ، وقتی یک فرد از قبیله مقابل ضربه می‌خورد، کل قبیله بسیج می‌شود. متاسفانه این ویژگی یارکشی و انتقام‌گیری در کشور ما وجود دارد  و حاضر نیستیم رفتارهای سیاسی عاقلانه و مبتنی بر منافع ملی کشور را دنبال کنیم. رقابت‌های انتخاباتی با پایان انتخابات تمام نمی‌شود و جریان شکست خورده در انتخابات به جای کمک به اداره جامعه سعی می‌کند که جناح‌بندی‌ها و سنگربندی‌های خود را ادامه داده و در مقابل پیروز انتخابات می‌ایستند و این چنین رقابت تا انتخابات بعدی ادامه می‌یابد.

ابوالحسنی در پایان با بیان اینکه من سال ۹۶ را سال «افزایش ناامیدی و دلسردی جامعه و تداوم مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی» می‌دانم، گفت: من معتقدم مردم می‌توانند نقش بیشتری برای حل مشکلات کشور داشته باشند و بنابراین نباید مایوس شده و دنبال پیدا کردن راه‌حل برای بهبود شرایط موجود باشند که این راه‌حل ها قطعا خشونت آمیز و براندازی نیست. به جای تحریک احساسات مردم و کشاندن آنها به خیابانها و به چالش کشیدن نظم مستقر، بهتر است اتاق‌های فکری با حضور نخبگان فکری، اجرایی و نهادهای مردمی شکل بگیرد تا مشکلات کشور احصاء شده و برای آن راه‌حلی پیدا شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.