حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر در حاشیه مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) که در حوزه علمیه الزهرا (س) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن‌شناسی که در مکتب اسلام از آن به‌عنوان تبرا و تولی یاد می‌شود یکی از اصول اساسی در بقای دین و دین‌شناسی محسوب می‌شود. 

وی افزود: امروز دشمنان انسانیت و دین اسلام طرح‌هایی را جهت توسعه نظام سلطه خود در دنیا انجام می‌دهند که در همین راستا باید دست‌های دشمن را خوب شناخت. 

رایزن سابق فرهنگی ایران در سوریه، یادآور شد: بخش جنگ سخت و مقابله نظامی و امنیتی با دشمن بخش بسیار کوچک مقابله با دشمن محسوب می‌شود. 

رنجبر افزود: اینکه دشمن کیست و ابزارها و شیوه‌های دشمن چیست و چگونه است، از بحث‌های سخت و ضروری در مجموعه نخبگان فکری در همه زمینه‌ها محسوب می‌شود که باید با رعایت سطح فکری مخاطب، این شیوه‌ها را به آنان بشناسانیم. 

وی یادآور شد: مخاطب اگر آشنا شود که دشمن کیست، راه مقابله با آن را پیدا می‌کند که نخست پس از اینکه فهم دشمن کیست را به‌دست آورد باید راهبرد و راهکار مقابله با آن را نیز فرا بگیرد. 

رنجبر خاطرنشان کرد: جوان مهم‌ترین نقش پذیرش خطر را در جامعه دارد و نخبگان بالاترین وظیفه بیان اینکه دشمن کیست را بر عهده دارند؛ نخبگان جامعه باید به مردم آگاهی و آموزش لازم را در دشمن شناسی ارائه دهند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.