مهدی تاج در حاشیه جلسه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال با مسئولان فدراسیون، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که سازمان لیگ برتر فوتسال در راستای استانداردسازی جدی عمل کند. ما صدور مجوز حرفه‌ای را از سال آینده در این قسمت اجرا می‌کنیم. البته این پروسه اجرایی تا دو سال آینده ادامه‌ دارد. در آسیا محور اصلی این کار ایران در نظر گرفته شده است. ما با اقتدار نتایج خوبی در فوتسال کسب کرده‌ایم و لیگ ما باید پویا باشد. تنها کشوری هستیم که در آسیا هم تیم جوانان آقایان و هم تیم جوانان بانوان داریم. به همین دلیل ما کمی از آسیا جلوتر هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: این کار باید در سیستم ما انجام شود. ۳۲ معیار برای صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال بود. ما روی همین معیارها هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم در ایران برای صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌های فوتسال بحث کردیم. این ۳۲ معیار را در پنج معیار خلاصه کرده‌ایم و یکسری از این معیارها حذف و یکسری دیگر هم با هم ادغام شده‌اند. این کار برای این بود که یک استاندارد حرفه‌ای در فوتسال ایجاد شود. محور اول این مجوزها ورزشی است. به این صورت که سرمربی باید سطح سه و مربی سطح دو داشته باشد. برای مدیران عامل هم ویژگی‌هایی هم در نظر گرفته شده است.

او ابراز امیدواری نسبت به اجرای معیارهای حرفه‌ای در فوتسال ایران گفت‌: در فوتبال صدور مجوز حرفه‌ای بر عهده AFC است. ما مقدمات این کار را در داخل کشور می‌خواهیم فراهم کنیم. این کار یک روزی قطعی می‌شود.

تاج ادامه‌ داد: معیار دوم، معیار زیر ساخت‌ها است. برای مثال ورزشگاه باید مشخص شود که اجاره‌ای یا تحت مالکیت باشگاه است. آنها باید یک ورزشگاهی را به عنوان محل برگزاری مسابقات به سازمان لیگ فوتسال اعلام کنند. معیار بعدی، معیار حقوقی است که برای بحث قراردادها است. معیارهای بودجه‌ای و مالی هم وجود دارد. این حداقل معیارهایی است که برای فوتسال در نظر گرفته‌ایم تا دو، سه سال آینده این معیارها قطعی و اجرایی می‌شوند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره حواشی لیگ فوتسال، اظهار کرد: فوتبال یا فوتسال بدون حاشیه، مثل تهران بدون دود و ترافیک است. شما هیچ وقت نمی‌توانید از آن اجتناب کنید و باید تلاش کنیم تا میزان آن را کاهش دهیم. خوشبختانه در فوتبال و فوتسال حاشیه‌ها محدود شده است. ما نتایج خوبی در تمام رده‌های فدراسیون فوتبال گرفته‌ایم. مثلا در فوتبال بحث میزبانی مقابل عربستان مطرح بود که ما در این موضوع تاکید و اعلام کردیم که اعتراضمان را به CAS انجام داده‌ایم. من در یکی از رسانه‌ها دیده ام که پرسیدند، فدراسیون فوتبال چه اقدامی در راستای گرفتن میزبانی مقابل عربستان انجام داده است؟ ما به CAS شکایت کردیم. ما از صحبت‌هایی که اینفانتینو انجام داد ارزیابی خوبی داریم. حضور اینفانتینو راهگشا بود.

او افزود: AFC به ما کمک کرد و نامه‌ فدراسیون فوتبال ایران را در صورت جلسه کمیته‌ مسابقات AFC قرار داد. اگر این موضوع در جلسه آینده کمیته‌ مسابقات تصویب شود، مشکل میزبانی مقابل عربستان به کلی حل می‌شود.

تاج درباره غرامت به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت و گفت‌: غرامت بستگی به CAS دارد. در مرحله اول CAS حکم گرفته‌ایم. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم همین است. برخی از دوستان از نظر معیار حقوقی در جریان کامل این اتفاقات نیستند. فدراسیون که نمی‌تواند برود شمشیر بکشد. فدراسیون باید با قوانین بین‌المللی پایبند باشد. فدراسیون فوتبال برای گرفتن حقش باید به CAS شکایت کند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره پرتاب ترقه در داربی هشتاد و ششم پایتخت، تصریح کرد: پرتاب ترقه کار خوبی نبود. علی‌رغم میل باطنی ما و کارهایی که این دو باشگاه برای عدم وقوع چنین اتفاقی انجام دادند، در داربی ترقه پرتاب شد. ریسکی که ما انجام دادیم و در چنین بازی تنشی اینفانتینو را به ورزشگاه آوردیم، زمانی که سنگ هم به داخل زمین پرتاب شد، ما با اینفانتینو از ورزشگاه خارج شده بودیم. دیگر آن پرتاب سنگ را ندیدیم اما آن ترقه، اتفاق خوبی نبود و نباید رخ می داد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.