آسوشتیدپرس گزارش داد، مقام های آمریکایی و پرو روز جمعه به رسانه‌ها گفتند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تمایلش را برای حضور در این نشست اعلام کرده است.

این نشست منطقه‌ای که آغاز به کار آن به ۱۹۹۴ بر می‌گردد، نشستی مهم برای آمریکاست که به دنبال تاثیرگذاری بر رخدادهای سراسر منطقه است.

این تصمیم ترامپ به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال عدم مشارکت او در این نشست به دلیل تنش میان آمریکا و برخی از همسایگان جنوبی‌اش در قاره آمریکا، پایان داد.

ترامپ یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ‌آمریکای لاتین در رویارویی با تجارت و قاچاق مواد مخدر بوده و قول داده تا روند مهاجرت غیرقانونی از کشورهای منطقه به آمریکا را متوقف کند.

نشست سال جاری میلادی در لیما، پرو و در ۱۳ و ۱۴ آوریل برگزار می‌شود.

در این گردهمایی به روند موجود در ونزوئلا و سیاست‌های نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور پرداخته می‌شود. رهبران پرو مکررا گفته‌اند که مادرو به دلیل "رفتارهای مستبدانه" دولتش به این نشست دعوت نشده است اما مادورو اخیرا گفته که مصمم است در این نشست شرکت کند.

نشست قبلی در سال ۲۰۱۵ و در پاناما برگزار شد؛ باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا از این فرصت برای دیدار با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا برای نخستین بار استفاده کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.