غلامعلی حداد عادل عصر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت مبارز انقلابی و معلم فقید "سید صادق حجازی" اظهار داشت: همدان باسابقه تاریخی و تمدنی هزارساله‌ای که دارد از سرمایه‌های فرهنگی کشور است.

وی  اینکه استان همدان چه درگذشته و چه در حال حاضر در عرصه فرهنگی آسمانی پرستاره دارد، عنوان کرد: عرفا،فلاسفه، فقها، علما و شخصیت‌های برجسته‌ای از این خاک نخبه پرور برخاسته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه درخشان مردم همدان در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس‌ از آن افزود: مردم این خطه همیشه یار امام و رهبری بودند و اینک که این دوران ۴۰ ساله را مرور می‌کنم می‌بینم این مردم همواره در خدمت انقلاب بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان یک معلم به حال مرحوم سید صادق حجازی غبطه می‌خورم ابراز کرد: مردم همدان باید به خود افتخار کنید که مردانی مانند مرحوم حجازی در بین شما پیدا می‌شود چراکه اگر نبودند چنین معلمانی افراد مانند شهید همدانی نیز تربیت نمی‌شدند.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری بابیان اینکه مسیر معلمانی مانند مرحوم حجازی و شهدایی مانند شهید همدانی در یک امتداد است عنوان کرد: آقای حجازی یک الگو نمونه است که عمر طولانی و پربرکتی داشتند و توانستند کارنامه درخشانی را از خود به‌جا بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم حجازی یک الگوی ماندگار است گفت: ما امروز در هر صنفی احتیاج به الگو داریم که در صنف معلمان نیز می‌توانیم ایشان را به‌عنوان الگو معرفی کنیم .

حداد عادل با اشاره به اینکه ازجمله راهکارهای تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت معرفی الگو است چراکه سبب اثرگذارتر شدن تعلیمات می‌شود، اظهار داشت: معلم خوب فردی مانند مرحوم حجازی است که از ۲۰سالگی تا ۹۶سالگی در مدرسه ابتدایی تدریس می‌کند.

وی با اعلام اینکه برخی معلمان از تدریس در مقطع ابتدایی خجالت می‌کشند اما مرحوم حجازی متوجه شد که باید کار را از ریشه درست کرد ابراز کرد: اخلاص از دیگر ویژگی‌های ایشان است چراکه تدریس در مقطع ابتدایی سخت است و بچه‌ها نمی‌دانند که چه کسی به آن‌ها خدمت می‌کند.

عضو جمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ویژگی‌های اخلاقی مرحوم حجازی بیان کردم: ایشان فردی بود که وقتی با او مصاحبه کردند حرفی که از آن بوی غرور و تکبر به مشام برسد بیان نکرد اما پای‌کار تربیت دانش آموزان ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه مردم همدان نباید به‌آسانی از کنار شخصیت بزرگی مانند مرحوم حجازی بگذرند افزود: شما باید از شخصیت این معلم والا یک الگوی برجسته در همدان بسازید و می‌توانید این هدف را با ساختن مدرسه‌ای به نام او، نام‌گذاری یک خیابان و یا ایجاد یک جایزه فرهنگی به نام او برای تقدیر از معلمانی همچون او محقق سازید.

حداد عادل با اعلام اینکه اگر می‌خواهیم انقلاب را در برابر مشکلات بیمه کنیم باید به سراغ مدرسه برویم، اظهار داشت: از فضای مجازی و اتفاقات آن نترسید چراکه به مدد خداوند سبحان، کشور در دستان ما قرار دارد و ما صاحبان حکومت هستیم می‌توانیم از ظرفیت آموزش‌وپرورش برای تأمین آینده انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه نسبت به اطمینان از آینده انقلاب انجام کارهای آموزشی است، گفت: از همه افراد دغدغه‌مند دعوت می‌کنم به هر شکلی که می‌توانید به تربیت مؤمنانه و با بصیرت نسل جوان و آینده از طریق خدمات آموزشی کمک کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: فکر نکنید چون انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است باید کنار بنشینیم بلکه امروز ما باید بیش از قبل برای انجام کارها انگیزه داشته باشیم بنابراین در این عرصه هرچه بار از دوش دولت بردارید بازهم جا دارد.

وی خطاب به دلسوزان و آحاد جامعه تأکید کرد: به آموزش‌وپرورش توجه کنید، برای آن‌وقت بگذارید چراکه بهترین کار در این عرصه، تربیت‌ معلم به‌عنوان تنها عنصر ذی‌روح در این مجموعه است.

حداد عادل با اشاره به اینکه ما باید کاری کنیم بهترین فرزندانمان معلم شوند افزود: اگر روزی غیر از این اتفاق رخ داد است که باید احساس نگرانی کنید پس اگر دلتان برای انقلاب می‌سوزد بهترین فرزندانتان را معلم کنید.

وی با بیان اینکه نقشه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی حساب‌ شده است، عنوان کرد: امروز نسلی باید تربیت شود که با بصیرت باشد و فریب دشمن نخورید چراکه می‌بینم دشمنان برای ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی چه غوغایی در فضای مجازی به پا کرده‌اند.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری با اعلام اینکه امروز همان دشمنانی که درباره مشکلات حرف می‌زنند مسبب ایجاد آن در کشور هستند اظهار داشت:باید به نسل جوان گفت که بسیاری از مشکلات نشانه فشارهای بین‌المللی و افرادی است که برای آن‌ها دلسوزی می‌کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات رخ‌ داده در کشور و عکس‌العمل دولتمردان آمریکایی در این‌باره عنوان کرد: وقتی تصمیم گرفته‌ شده برای کنترل وضعیت کشور فضای مجازی محدود شود دولتمردان آمریکایی بیانیه دادند که آزادی مردم ایران محدود شده ات درحالی‌که وقتی باید طبق برجام موانع اقتصادی را بردارند به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

حداد عادل با تشریح نقش جبهه استکبار در سوریه برای معرفی ایران به‌عنوان برهم زننده امنیت در منطقه ابراز کرد: آن‌ها با این کارها می‌خواهند انقلاب اسلامی را در چشم نسلی که انقلاب را ندیده ، ناکارآمد جلوه دهند به همین دلیل در این عرصه از جمله افرادی که بیش از دیگران می‌توانند سبب روشنگری در جوان شوند معلمان هستند.

وی تصریح کرد: مرحوم حجازی هیچ‌گاه وظیفه انقلابی خود را فراموش نکرد و متوجه بود که وظیفه ما تربیت انسان‌ها مؤمن انقلابی است به همین دلیل امروز که از دنیا رفته است با کارنامه‌ای مقبول در نزد خدا، رسول اکرم(ص) و مادرش زهرای مرضیه(س) حاضر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.