عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از اقدامات شیطانی غرب را ترویج سیاه‌نمایی‌هایی در فضای جامعه دانست و گفت: احزاب باید وحدت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

غلامعلی حدادعادل در چهارمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: احزاب باید وحدت را سرلوحه امور خود قرار دهند و پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، احزاب می‌توانند این فضای سردی را که دشمن مدام در حال ایجاد آن است، از بین ببرند.

اهم اظهارات حداد عادل به شرح زیر است:

*حساسیت غرب به موضوع حجاب در ایران را ناشی از غربی کردن جامعه است، راه‌های تعامل اقتصادی با ایران را بسته ‌اند و از سوی دیگر بر توسعه تعاملات فرهنگی اصرار می‌ ورزند تا بتوانند با تغییر ذائقه فرهنگی مردم، اعتقادات نسل جوان را کمرنگ کنند تا انگیزه معنوی برای فداکاری کاهش یابد.  جنگ فرهنگی و فشار اقتصادی برای مقابله با انقلاب مانند دو لبه قیچی از سوی دشمنان انقلاب هنوز هم در حال انجام است و مقابله دقیق و موثر با این حربه‌ها نیاز به انسجام و اتحاد بیشتر ما دارد که من این اراده را در جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی می‌بینم.

*باید در ۴۰ سالگی انقلاب متوجه شویم که دلیل حقانیت انقلاب و درستی تشخیص امام(ره) و درستی راه رهبری چیست و چرا دشمنان همچنان مصمم تر از قبل به مقابله با این نظام می‌پردازند. باید با شناخت اقدامات آنها مقابل این توطئه‌ها بایستیم.

*زمان انقلاب و روزهای نخستین پیروزی، در سخنرانی‌ هایی که در مکان‌های مختلف داشتیم، همه از آینده سخن می‌گفتیم. امروز ۴۰ سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران می ‌گذرد و ما باید به تجزیه و تحلیل گذشته بپردازیم و در پرتو تحلیل گذشته به آینده نظر کنیم.

*انقلاب اسلامی از آنجا که به سرعت به وقوع پیوست، غرب و دشمنان ما را غافلگیر کرد و به همین دلیل آنها نتوانستند به مقابله با انقلاب اقدام کنند. اما اکنون آنها پس از خروج از این گنگی با برنامه‌ریزی همواره سعی می ‌کنند به این نظام مردمی ضربه بزنند و شاهد این مدعا را می ‌توان در دشمنی ‌های کور، بدخواهی‌ها و توطئه‌هایشان دید.

*ما نیز با داشتن یک عقبه ۴۰ ساله و وجود نسلی که پرورش‌یافته این نظام مقدس هستند و تجربیاتی که کسب کرده‌ایم، می‌توانیم دربرابر این بدخواهی‌ها موثرتر برخورد کنیم. در مسئولیتی که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در وزارت ارشاد داشتم، شاهد شیوه ‌ها و گفتمان غربی‌ها و رسانه‌ هایشان در خصوص انقلاب بودم؛ بیش از یک سال به دست عوامل ساواک یا چپ‌های آمریکایی و چپ‌های روسی، حرکاتی را شروع کردند و بعد از جنگ هشت ساله را آغاز کردند، اما به نتیجه نرسیدند.

*دشمن به این نتیجه رسید که در داخل و خارج از کشور به نتیجه نخواهد رسید. بعد از جنگ در محافل اطلاعاتی، امنیتی و دانشگاهی این موضوع را مطرح کردند که برای مقابله با انقلاب اسلامی باید این انقلاب را به خوبی شناخت و پس از آن برای مقابله با آن اقدام به طراحی برنامه‌های مختلف کرد. بعد از آنکه انقلاب خودش را به عنوان یک واقعیت سیاسی در منطقه به اثبات رساند، دشمن به وارد کردن فشار اقتصادی به ملت روی آورد تا مردم ضعف بنیه و قوه اقتصادی خود را به حساب ناکارآمدی نظام بگذارند اما عشق و علاقه مردم به نظام این توطئه را هم خنثی کرد و کلیدواژه خودکفایی راه مقابله با این توطئه اخیر شد.

 

نظر دادن درباره عملکرد جمهوری اسلامی باید به دور از افراط و تفریط باشد

محمدرضا باهنر گفت: این رفتار واقعی و منصفانه سبب تداوم و تثبیت نظام خواهد شد. بر این اساس درخواست می‌کنم که کارنامه عادلانه و عالمانه از عملکرد جمهوری اسلامی ایران بر اساس واقعیات تدوین شود.  انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زلزله عظیمی را در تاریخ معاصر ایجاد کرد که تاثیر آن در آینده تاریخ ایران ماندگار خواهد بود. 

وی افزود: دنیای شرق و غرب با مکاتب جداگانه‌ای که داشتند، امیدوار بودند که قرن ۲۱ را در حالی آغاز کنند که بویی و نامی از انسانیت و معنویت و اخلاق و مبدا و معاد نباشد اما پیروزی انقلاب اسلامی مانع آن شد. با پیروزی انقلاب، نظام سیاسی کشور تغییر کرد و مردم سالاری دینی جایگزین حکومت شاهنشاهی شد. 

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به تبدیل برخی نهادهای انقلابی به ارگان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: این اقدام به سنگین و بزرگ شدن دولت انجامیده است. ما اکنون در انرژی هسته‌ای، نانو، بایوتکنولوژی، هوا و فضا و بسیاری علوم روز جهان جزو چند کشور نخست جهان هستیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نظر دادن درباره عملکرد جمهوری اسلامی باید به دور از افراط و تفریط باشد، یعنی اینکه فقط نیمه پر لیوان یا نیمه خالی آن را نبینیم و به صورت واقعی عملکرد جمهوری اسلامی ایران را تحلیل و بررسی کنیم.

انحراف به اندازه فتنه، خط قرمز ماست

همچنین حبیب الله بوربور قائم‌ مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی یک حزب پشت سر یک حرکت باشد، دیگر خبر از فرد نیست و نظارت و کمک فکری حزب همواره پشت سر فرد منتخب قرار دارد. بر اساس برنامه و شاخص اعلام شده توسط جریان سیاسی حمایت‌کننده، در نهایت می‌توان دستیابی دولت به اهداف را سنجید. این وظیفه تشکل‌های سیاسی است و آنها از این طریق می‌توانند جمهوریت نظام را تقویت کنند.

اهم اظهارات بوربور به شرح زیر است:

*ما هر کسی را که به اسلام، انقلاب، امام(ره) و ادامه حرکت انقلاب و وجوب ولایت، اعتقاد قلبی دارد، خودی می‌دانیم و هر کسی که حتی به یکی از این موارد معتقد نباشد یا حتی به یکی از این موارد که از اصول ما است، اندکی تشکیک کند، لایق حضور در مسئولیت‌های تصمیم‌گیری برای مردم و نظام نیست و ما نمی‌توانیم به عنوان عضو این جمعیت یا اصولگرا او را بپذیریم.

*انحراف به اندازه فتنه، خط قرمز ماست وقتی در زمان ریاست‌جمهوری رییس دولت اصلاحات فهمیدم که در درون دولت، اپوزیسیونی در حال شکل‌گیری است، به علت اعتقاد و ایمان قلبی به نظام و انقلاب، به فکر تجمیع نیروهای دلسوز انقلابی افتادم و این تشکل شکل گرفت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.