سید ابوالفضل موسوی بیوکی در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت آقای روحانی به لحاظ مشی سیاسی، اعتدالی است. اما چند نفر از وزرایی که دکتر روحانی معرفی کرد، در افکار عمومی به اصلاح‌طلب بودن معروف هستند. یکی از آنها آقای بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو بود که نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. الان هم دیدگاه دوستان ما در فراکسیون ولایی و اصولگرایان این است که ربیعی و آخوندی باید استیضاح شوند چراکه اصلاح طلب هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که استیضاح ربیعی بیشتر سیاسی است تا عملکردی.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از طرف دیگر، نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ناهماهنگی‌هایی بین خود و دولت دیدند و نسبت به برخی از عملکردهای دولت گلایه دارند و به همین دلیل، چندین نفر از امضا‌کنندگان درخواست استیضاح،‌ اعضای فراکسیون امید هستند. بنابراین نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس باید تا قبل از روز استیضاح، موضع خود را مشخص کنند و می‌توانند با همبستگی، جلوی تغییر ربیعی و آخوندی را بگیرند تا این وزاری اصلاح‌طلب در بدنه دولت بمانند.

موسوی بیوکی در ادامه گفت: این دومین باری است که ربیعی به عنوان وزیر کار فعالیت می‌کند و ما در آغاز دولت دوازدهم،‌ عملکرد او را در دوره چهار ساله قبل بررسی کردیم و به او رای اعتماد دادیم. به این معنا که عملکرد ربیعی در صدر وزارت رفاه، برای نمایندگان قابل قبول بود. پس چگونه است که در کمتر از یک سال، عملکرد ربیعی در وزارت کار منفی شده تا جایی که نمایندگان درخواست استیضاح او را مطرح می کنند؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی فارغ از علت سیاسی، یکی دیگر از علل طرح استیضاح وزیر کار را حوادثی مانند غرق شدن کشیت سانچی و سقطو هواپیمای آسمان دانست و گفت: متاسفانه این حوادث درصورتیکه نباید ارتباطی به وزارت رفاه داشته باشد، باعث شد افکار عمومی به نمایندگان مجلس برای استیضاح وزرای رفاه و راه فشار بیاورند.

موسوی بیوکی افزود: درگیرکردن وزارت رفاه و صندوق‌های بازنشستگی به بنگاه‌داری و اداره بنگاه‌های اقتصادی باعث شد افکار عمومی ربیعی و مجموعه وزارت رفاه را برای این حوادث مقصر بداند. درست است که بخشی از سهام هواپیمایی آسمان به صندوق بازنشستگی کشوری تعلق دارد، اما سقوط هواپیما چه ربطی به وزارت کار دارد؟ به این معنا که طرح استیضاح ربیعی به دلیل مواردی است که اصولا نباید به او ارتباطی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان، از زمان مطرح شدن استیضاح ربیعی نیز انتقاد کرد و گفت: در روزهای پایانی سال، وزارت کار بحث مهم تعیین دستمزد را در دستور کار دارد و چشم کارگران و بازنشستگان و کارمندان و خانواده‌های آنان که جمعیت کشور را تشکیل می دهند، به وزارت کار و مصوبات شورای عالی کار است. بنابراین مطرح کردن بحث استیضاح در این روزهای حساس اشتباه است.

موسوی ادامه داد: به لحاظ شرایط زمانی پایان سال، حجم کاری تمام وزارتخانه‌ها برای جمع کردن فعالیت‌های پایان سال و آغاز سال آینده، بسیار زیاد است و تغییر در مدیریت ارشد و فرماندهی هر وزارتخانه در این شرایط، ممکن است به عملکرد وزارتخانه ضربه های سهمگینی بزند. بنابراین فارغ از دلایلی که پیش از این گفتم، باید درنظر گرفت که الان، زمان مناسبی برای طرح استیضاح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.