رابطه بین بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی کارآموز سابق کاخ سفید الهام‌بخش ساخت یک نمایش سیاسی جدید شده که چشم‌اندازی از رفتار پنج زن را در کاخ سفید ارایه می‌کند.

این نمایش نوشته کوین آرمنتو با عنوان «شیطان با لباس آبی» در بانکر تیاتر لندن اواخر همین ماه به صحنه می‌رود.

این نمایش از آنجا به این نام خوانده شده که یادآور لوینسکی باشد که توانست شواهد دی‌ان‌ای علیه کلینتون ارایه کند و ثابت کند که شهادت وی مبنی بر این که رابطه جنسی با این زن نداشته، دروغ بوده است.

نویسنده نمایش تاکید کرده باید به خاطر آورد لوینسکی در زمان این رویدادها ۲۲ سال داشت و باید در برابر فردی قدرتمند می‌ایستاد.

جاشوا مک‌تاگارت کارگردانی این نمایش را برعهده دارد و از تولید این اثر به عنوان یک انفجار خیلی انتزاعی یاد کرده که به موضوع ارتباط می‌پردازد.

در این نمایش جنگ قدرت لوینسکی و هیلاری کلینتون نیز به عنوان ۲ زنی که هر یک در نبرد برای قدرت و جایگاه بودند، تصویر می‌شود و در عین حال به تصویر بانوی کاخ سفید در دهه ۱۹۹۰ به زنی سیاستمدار که در نبرد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ باخت، اشاره دارد.

دیگر شخصیت‌های این نمایش شامل چلسی کلینتون نوجوان، بتی کوری دبیر آفریقایی-آمریکایی بیل کلینتون و نیز لیند تریپ شایعه‌پردازی حرفه‌ای در چنین زمینه‌هایی، است.

این نمایش با تمرکز بر ماجراهای سال ۱۹۹۸ در آمریکا، زمانی را تصویر می‌کند که این کشور یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های اخلاقی تاریخ را تجربه کرد. سوال اصلی که این نمایش طرح می‌کند این است که چگونه به زنان اجازه دهیم تا قدرت بیشتری به دست آورند و با مردهایی که از این قدرت سوء‌استفاده می‌کنند برخورد کنیم؟

«شیطان با لباس آبی» از ۲۹ مارس در بانکر تیاتر لندن روی صحنه می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.