انوارالحق احدی رئیس جبهه نوین ملی افغانستان اعلام کرد آمریکا وانمود می‌کند بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، اما در واقع نمی‌تواند طالبان را شکست دهد.

وزیر سابق دارایی افغانستان به «جمهور» گفت: مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد و آمریکا نمی‌تواند از طریق نظامی و مطابق میل خودش امنیت را در افغانستان تامین کند.

وی در ادامه تصریح کرد حکومت وحدت ملی از طریق برگزاری نشست‌هایی مانند «روند کابل» و استفاده از این استدلال که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد به دنبال کسب حمایت کشورهای جهان و منطقه در مبارزه با طالبان است.

احدی با اشاره به طرح صلح «اشرف غنی» اظهار داشت: حکومت وحدت ملی هیچ طرح جدیدی را ارائه نکرده است که طالبان را به نشستن پای میز مذاکرات وادار کند

رئیس جبهه نوین ملی افغانستان افزود: پیشنهادهایی را که حکومت وحدت ملی به طالبان داده عملی نیست و نمی‌تواند کمکی به روند صلح کند.

وی تصریح کرد اختلافات داخلی مقامات افغان مشروعیت حکومت وحدت ملی را زیر سوال برده حتی برخی از ادارات محلی و ولایت‌ها نیز از دستورهای دولت مرکزی سرپیچی می‌کنند.

احدی تاکید کرد رهبران حکومت وحدت ملی عوام فریبی می‌کنند. مشروعیت و محبوبیت حکومت وحدت ملی بسیار کاهش یافته و عمر این حکومت هم از نظر مردم و جامعه بین‌المللی نیز پایان یافته است.

رئیس جبهه نوین ملی افغانستان تاکید کرد بر اساس قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید برگزار شود و یک دولت جدید قانونی تشکیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از حقوقدانان، کارشناسان و جریان اپوزیسیون هشدار داده‌اند که عمر حکومت وحدت ملی تا سه ماه آینده پایان خواهد یافت و دولت افغانستان زمینه برگزاری انتخابات را باید فراهم کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.