بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای سخنرانی خود در کنفرانس سالانه «کمیته امور آمریکا- اسرائیل» موسوم به لابی «آیپک» از رئیس جمهوری آمریکا برای تصمیم در خصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تشکر کرد.

وی مدعی شد: امروز می‌خواهم درباره خوب، بد و زیبا صحبت کنم. خوب تمام خدماتی است که اسرائیل به جهان کرده، و بد شرارت‌هایی است که علیه اسرائیل می‌شود، منظورم ایران است. ما مدرن ترین جنگنده ها را در اختیار داریم و از این بابت از آمریکا، کنگره و ترامپ تشکر می کنیم. سرویس های اطلاعاتی آمرکا در سال های اخیر توطئه های تروریستی زیادی را خنثی کرده اند. در ۱۰ سال گذشته تغییر بسیاری در اقتصاد اسرائیل رخ داده است و آن رویکرد اقتصاد اسرائیل به صنایع کامپیوتر، آی تی و هوش مصنوعی است. اسرائیل و فن آوری آن در حال پیش بردن جهان است. بیست درصد از اقتصاد جهان را در اختیار داریم. خیلی زود کشورهائی که با ما ارتباط ندارند، منزوی خواهند شد. آنهایی که خواستار تحریم ما هستند بدانند که ما آن ها را تحریم خواهیم کرد.

نتانیاهو ادعا کرد: درباره ایران چه خواهیم کرد؟ استبداد رادیکال در تهران خیلی بد است. ما باید ایران را متوقف کنیم و این کار را خواهیم کرد. من هشدار داده بودم که ایران قابل اعتماد نیست. با برجام ایران مسیر هسته ایش را طی می کند. با رفع تحریم ها علیه ایران، این کشور به اقدامات خود ادامه می دهد. ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و غزه تهدید هستند. ایران پلی میان طرطوس تا تهران برقرار کرده است. ایران کارخانه های موشکی دقیقی را در سوریه ولبنان ساخته است. ما ایران را متوقف می کنیم. هرگز نمی گذاریم ایران در هیچ زمانی تسلیحات هسته ای بسازد؛ نه الان، نه ۱۰ سال دیگر و نه هیچ وقت. ترامپ گفته است که سلطه ایران را در منطقه نمی پذیرد و من این مواضع ترامپ را محترم می دانم. اسرائیل در کنار آمریکا و سایر کشورهای منطقه در برابر ایران می ایستد.

وی گفت: ما به تعهدات خود برای صلح با همه کشورهای منطقه حتی با فلسطینی ها متعهدیم!!!! عباس باید باید صلح را در آغوش بگیرد و کمک مالی به تروریست ها را متوقف کند. عباس به خانواده تروریست های فلسطینی پول می دهد. پیام من به عباس این است؛ از پرداخت پول برای تروریست ها خودداری کن. اما وی می تواند پول را برای زندگی و جاده سازی خرج کند. به عباس می گویم که آمریکا هرگز تروریسم را تحمل نمی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.