دویچه‌وله گزارش داد، هزاران معترض یکشنبه در خیابان‌های بارسلون، مرکز کاتالونیا راهپیمایی کرده و تلاش جدایی‌طلبان برای استقلال این منطقه را مورد تمسخر قرار دادند. معترضان تاکید داشتند که اگر این منطقه دردسرساز در شمال شرقی اسپانیا از کشور اسپانیا جدا شود، پس استان خیالی تبرنیه هم باید از کاتالونیا مستقل باشد.

این نام خیالی از اسامی دو استان مهم کاتالونیا شامل "بارسلون" و "تاراگونا" تشکیل شده است که در آنها کمترین میزان حمایت از جدایی‌طلبان برای استقلال از مادرید نسبت به سایر بخش‌های این منطقه وجود دارد. معترضان یکشنبه بنرهایی با شعار "شوخی بس است" و "تبرنیه عاری از پوپولیسم" سر دادند و در ادامه یک سرود ملی از این استان جعلی هم پخش شد. معترضان همچنین پرچم این استان خیالی و اسپانیا را در دست داشتند و برخی هم پرچم‌های کاتالونیا حمل می‌کردند. استان خیالی تبرنیه حتی یک رئیس‌جمهور خیالی هم دارد.

میگل مارتینز، از سازمان‌دهندگان این اعتراضات گفت: می‌خواهیم آینه اقدامات این جنبش استقلال‌طلب باشیم. می‌توانید پوچی ادعاهای آنها را درک کنید. الان زمان جدا کردن مرزها نیست بلکه زمان اتحاد در سراسر اسپانیا و اتحادیه اروپا است.

گرچه این تظاهرات حامیانی هم در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد اما حامیان استقلال معتقدند که هدف از این اعتراضات بی‌اهمیت نشان دادن مساله جدایی‌طلبی است و از تفاوت فرهنگی و هویتی و تاریخی طویل تنش میان بارسلون و مادرید ناشی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.