نادر قاضی‌پور عنوان کرد: طی سال‌های اخیر حقوق کارگران براساس افزایش نرخ تورم تعیین نشده و درواقع دولت از این بابت بدهی داشته و باید در سه یا چهار سال آتی آن را تسویه کند تا این کارگران بتوانند با حداقل حقوق معیشتی که تنها ۳۰ درصد از مخارج آنان را کفاف می‌کند، گذران زندگی کنند.

وی تاکید کرد: تا به امروز وزارت تعاون دولت دستمزد سال ۹۷ کارگران را تعیین نکرده، در حالی که باید تا به این تاریخ اعلام می‌شد، ۶۷ درصد طلب کارگران که با بی‌توجهی به افزایش نرخ تورم به وجود آمده است را نمی‌توان در یک وعده پرداخت کرد ولی دولت قادر است که ۱۷ درصد از این مقدار بدهی را به علاوه ۱۰ درصد نرخ تورم موجود پرداخت کند و باقی آن هم در سال‌های آینده تسویه شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان کرد: دولت علاوه بر این بدهی‌ها، به مسکن کارگران مظلوم نیز توجهی نداشته و زحمت گذاشتن آجر روی آجر را به خود نمی‌دهد و این در حالی است که کارگران باشرف‌ترینانسان‌ها بوده و بسیجیان بی‌مدعای خطه تولید هستند.

وی اظهار داشت: دولتی‌ها از آه این کارگران بترسند و بدانند که این شخصیت‌های انقلابی گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و بهتر است که به جای واردات بی‌جهت و بی‌دلیل و هدر دادن ذخایر انقلاب به فکر ایجاد اشتغال داخلی و فعال ساختن نیروهای ایرانی در عرصه تولید باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.