سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره، اظهار کرد: ساعت 23:09 شب گذشته (دوشنبه) یک مورد آتش سوزی در انبار کالا واقع در بلوار ارتش به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد و شش ایستگاه به همراه نردبان، بالابر، خودروی تجهیزات تنفسی و تانکرهای آب به محل اعزام شدند و حدود سه ‌دقیقه بعد در آن جا حضور پیدا کردند.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ، ‌اضافه کرد: این حادثه در یک ساختمان دو طبقه که یک طبقه زیرزمین هم داشت، رخ داد. در طبقه همکف ساختمان چند باب مغازه و در طبقه اول نیز دو باب انبار بزرگ جمعا به وسعت حدود ۳۵۰ متر وجود داشت و در طبقه منفی یک نیز یک انبار ۱۰۰ متری قرار داشت که در آنها مصالح ساختمانی به ویژه‌ مواد شیمیایی قابل اشتعال و ظروف تینر و رنگ در حجم‌های مختلف وجود داشت. در پشت بام ساختمان نیز با مصالح اولیه و غیر استاندارد انبار بزرگی ساخته شده بود که  در این انبار نیز از این مواد وجود داشت. البته در این بخش حجم زیادی لوله‌های پلاستیکی و پلی ایتلین نیز به صورت ناایمن نگهداری می‌شد.

وی در ادامه‌ ‌اضافه کرد: وقتی آتش نشانان به محل حادثه رسیدند طبقه بالای همکف کاملا شعله ور  شده بود و در دقایق اولیه صدای انفجارهای کوچک که احتمالا ناشی از کپسول‌ها و اسپری ها بود شنیده می‌شد که منجر به گسترش آتش سوزی شده بودد. ارتفاع شعله‌ها بسیار زیاد بود و   آتش مقداری به طبقه اول  سرایت کرده بود. همچنین از طریق داکت‌ها حجم زیادی از آتش به طبقه منهای یک ریخته شده بود و باعث شد در آن قسمت نیز آتش شعله ور شود. آن بخشی که در پشت بام ساخته شده بود نیز کاملا شعله ور بود و در حال‌ سرایت به ساختمان‌های مجاور بود.

ملکی اضافه کرد که آتش نشانان با نردبان‌های هیدرولیکی و دستی از دو طرف عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و نفوذ به طبقه منفی یک را نیز در دستور کار خود قرار دادند و موفق به کنترل آتش شدند و از سرایت این آتش سوزی به اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

وی با اشاره به این که این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی در بر نداشت، خاطر نشان کرد: پس از تخلیه دود و ایمن سازی یک تیم از روی احتیاط در محل حادثه باقی‌ مانده که این کار یکی از تاکتیک‌های عملیاتی است که معمولا در حریق‌های بزرگ اتفاق می افتد و چند ساعت بعد از کنترل آتش تیم احتیاط در محل باقی می مانند.

ملکی همچنین در خاتمه توصیه کرد: افرادی که اقدام به خرید و نگهداری چنین وسایلی از جمله رنگ و تینر می‌کنند حتما تمهیدات ایمنی را نیز در نظر داشته باشند و حتما توجه داشته باشند زیرا درجه حرارت جایی که این وسایل نگه داری می‌شود، مهم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.