سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در آیین رونمایی از مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» گفت: چهلمین سال انقلاب را در حالی آغاز می‌کنیم که هنوز گمشده‌مان را نیافته‌ایم. با رونمایی از این کتاب بوی پیراهن یوسف به مشام ما می‌رسد. امام صدر در کمتر از دو دهه به شخصیتی تبدیل شد که در جهان اسلام از نظر ویژگی‌ها کم نظیر است. امام صدر گرچه اجدادشان در لبنان بودند، اما خودش جز سفرهای کوتاهی لبنان را ندیده بود.

وی افزود: ایشان وقتی به لبنان رفت، چگونه در زمان کوتاهی بدل به مرجع لبنان شد. این نکته بسیار مهمی است. اینکه فردی به یک محیط غریبه می‌آید اما در یک فاصله کوتاهی چنین مرجعیتی را پیدا می‌کند سوال قابل توجهی است. پرسش من از نقطه نظرهای سیاسی، اجتماعی و تربیتی بسیار مهم است. او کمتر از چند سال به شخصیت مرجع اجتماعی در لبنان و بیرون از لبنان در جهان اسلام  تبدیل شد.

صالحی گفت: چگونه امام صدر در کمتر از دو دهه به مرجع اجتماعی بدل شد؟ او چه ویژگی‌هایی داشت که به چنین قله و افقی دست پیدا کرد؟ این موسوعه که به همت موسسه امام موسی صدر، امروز ترجمه فارسی‌اش رونمایی می‌شود و بخش عربی‌اش سال‌ها قبل منتشر شده بود، می‌تواند کمک مهمی برای یافتن پاسخ این سوال باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.