روزنامه الوسط نوشت، محمدبن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو در مورد روابط ایران و قطر، گفت: اختلافاتی با ایران داریم و باید به آن‌ها اعتراف کنیم و آن را از طریق گفت‌وگو حل کنیم، جز راه‌حل‌های سیاسی هیچ راهی وجود ندارد.

وی در رابطه با میدان گازی مشترک ایران و قطر نیز گفت: به منظور بهره‌برداری از میدان گازی روابط خوبی با ایران داریم و همه چیز خوب پیش می‌رود.

محمدبن عبدالرحمن در ادامه در رابطه با پیشنهاد توافق منطقه‌ای گفت: باید در رابطه با ایجاد راه‌حل برای پایان دادن به درگیری‌های منطقه به روش متمدن و پیشرفته و بدون پناه بردن به ابزارهایی که عربستان و امارات آن‌ها را به کار می‌گیرد، توافق کنیم. در گفت‌وگوهای منطقه‌ای نباید میان کشورهای کوچک و بزرگ تمایز قائل شویم و در حقیقت ایران همانند آنکارا جزوی از منطقه بزرگ است؛ بنابراین از همه دعوت می‌کنیم که به این گفت‌وگو بپیوندند.

به گزارش ایسنا، وزیرخارجه قطر پیش از این نیزگفت: ما و ایران درباره سیاست خارجه اختلاف نظرهایی داریم و با این‌که ایران در جریان محاصره از ما حمایت خواهد کرد اما همچنان درباره برخی مسائل مواضع متفاوتی داریم.

وی همچنین در گفت‌وگوبا سی‌ان‌ان گفت: ما با ایران خیلی دوست نیستیم و با ایران مرزهایی داریم همانگونه که با عربستان نیز مرزهایی داریم.

وی افزود: با سیاست‌های ایران اختلافاتی داریم اما بزرگترین میدان مشترک گازی و میدان‌های انرژی دیگر را با آن داریم.

وزیر خارجه قطر گفت: اختلافات و درگیری‌های موجود در منطقه با گفت‌وگو حل می شود نه با جنگ. آمریکا مشارکت قطر در مبارزه با تروریسم را به رسمیت شناخته است. ما گفت‌وگوهای استراتژیک انجام دادیم که به خوبی نشان می دهد دوحه شریکی مهم در مبارزه با تروریسم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.