سردار حسین اشتری در همایش سراسری پلیس فتای استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: همایش یک روزه سراسری پلیس فتای استان‌ها امروز برگزار می‌شود و ما در این همایش ماموریت‌های سال جاری را بررسی کردیم و اولویت‌های سال آینده را مدنظر قرار دادیم.

او ادامه داد: جرائم در حوزه فضای مجازی ۴۴ درصد افزایش داشته است، اما خوشبختانه ۸۴ درصد کشفیات جرائم افزایش پیدا کرده است و ما با اقدامات مناسبی که انجام دادیم تلاش داریم از وقوع جرائم پیشگیری  کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه هفت آزمایشگاه ادله دیجیتال راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: هفت آزمایشگاه ادله دیجیتال در هفت استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل، یزد و تهران راه‌اندازی شده و در سال آینده با امکانات و تجهیزات جدید امیدواریم بتوانیم پاسخ سریع‌تر در زمینه پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرائم داشته باشیم. همچنین ۱۴۰ نقطه پلیس فتا در سراسر کشور وجود دارد که در سال آینده ۳۰ درصد افزایش می یابد. این نقاط، نقاط معینی هستند که با تقویت آزمایشگاه‌ها در این مناطق امیدواریم پیشگیری و پیش بینی جرائم افزایش پیدا کند.

سردار اشتری با اشاره به بیشترین جرائم گزارش شده در فضای مجازی گفت: عمده جرائم گزارش شده در حوزه کلاهبرداری‌های مالی است. رجوع به حساب بانک‌ها و پرداخت‌های غیرمجاز بالاترین آمار را در حوزه جرائم فضای مجازی دارند و ما امیدواریم با هوشیاری بانک‌ها و مردم و تلاش پلیس فتا این جرائم کاهش پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مسائل اجتماعی و سیاسی در فضای مجازی تاثیرگذار است، گفت: تهدیدات در حوزه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه فضای مجازی قابل ملاحظه و تاثیر است و خوشبختانه پلیس فتا توانسته است تا حدودی پیشگیری و پیش بینی لازم را با آگاه‌سازی‌های انجام شده داشته باشند. همچنین در میدان نیز اقدامات مقابله‌ای خوبی داشته‌ایم و من از مسئولین محترم خواستارم که فضای مجازی را در خصوص مواضع و اتفاقاتی که در جامعه در زمینه‌های مختلف اتفاق می‌افتد بیشتر مدیریت کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ارتباط خوبی بین موسسات مالی اعتباری بانک‌ها و مراکزی که با پول سروکار دارند با پلیس فتا برقرار شده، گفت: البته این ارتباط ایده آل نیست اما رو به جلو بوده و امیدواریم با همکاری مجموعه های مختلف با پلیس پیشگیری های خوبی در حوزه جرائم داشته باشیم.

سردار اشتری همچین در خصوص ارزهای دیجیتال و بیت کوین که به تازگی در فضای مجازی انجام می‌شود گفت: موضع پلیس در این خصوص موضع مسئولان اقتصادی کشور است و ما در راستای اهداف این حوزه به مسولان اقتصادی کمک می‌کنیم و سعی می‌کنیم با بروز کردن تجهیزات اشرافیت پلیس را در این زمینه بالاتر ببریم و پیشگیری‌های لازم را لحاظ کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.