احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد بارش خفیف برف و باران در ارتفاعات دنا هستیم. جنوب منطقه بارش نداشته اما از عرض‌های شمالی‌تر بارش هایی گزارش شده است. در ساعات آینده، این منطقه درگیر باران در پایین‌دست می‌شود و به دلیل کاهش دما در بالادست شاهد برف در ارتفاعات خواهیم بود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد در منطقه دنا گفت: این منطقه به دلیل موقعیت کوهستانی دارای شرایط ویژه‌ای است که احتمال بروز کولاک در این منطقه وجود دارد و انتظار ما این است که طی ساعات آینده شرایط برای بارندگی تقویت شود.

 

به گفته وظیفه، از نیمه شب تا قبل از ظهر فردا به طور موقتی افتی در فعالیت سامانه بارشی رخ خواهد داد و شرایط آرامش از لحاظ بارش در این منطقه حاکم خواهد شد و از مقدار ابرهای میانی و پایین که در تردد هلی‌کوپترها محدودیت ایجاد می‌کنند، به طور موقت کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: مجددا از فردا بعدازظهر به‌صورت موقت بارش‌هایی را خواهیم داشت که شدت بارش خیلی قابل توجه نخواهد بود اما تشدید بارش از روز جمعه تا شنبه (۴ و ۵ اسفندماه) صورت خواهد گرفت و موج اصلی وارد می‌شود و مقدار و حوزه بارشی گسترده خواهد شد و بر ضخامت ابرها اضافه می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: کاهش دما را طی دو روز آینده پیش‌بینی‌نمی‌شود و شرایط دمایی مشابه امروز خواهد بود به طور کلی نوسان دمایی، زیاد نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.