دکتر مهراله رخشانی مهر در جمع روسای مجامع خیرین مدرسه ساز استانها که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان نوسازی مدارس برگزار شد با اشاره به اینکه از ابتدای شروع فعالیت مجامع خیرین مدرسه ساز در کشور ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است، افزود: این مشارکت در سه سال اخیر به ۳۱ درصد و در مهر ماه سال جاری به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور که همواره در توسعه فضاهای آموزشی یاریگر سازمان نوسازی مدارس بوده اند اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند که هوشمندانه در زیربنایی ترین بستر توسعه کشور سرمایه گذاری می‌کنند. 

در ادامه این جلسه دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم ضمن گزارشی از عملکرد مجامع خیرین مدرسه ساز در کشور تاکید کرد: فضیلت علم آموزی و فراهم نمودن بستر علم آموزی از هر عبادتی بالاتر است.

خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور هم در این جلسه، با اشاره به نقش موثر و مهم بانوان در ترویج فرهنگ مدرسه سازی  خاطر نشان کرد: بانوان خیر مدرسه ساز هم مدرسه می‌سازند و هم در تربیت و تشویق خانواده و فرزندان به کار خیر همواره تاثیرگذار و با نفوذند.

در ادامه این جلسه برخی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز استانها به طرح موضوعات، مسائل و مشکلات پیش روی خیرین و همچنین بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای افزایش تعامل و همکاری خیرین و بخش دولتی پرداختند.

برخی از موارد مهم مورد درخواست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز استانها به شرح ذیل بود؛

-تخصیص اعتبارات دولتی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام خیرین مدرسه ساز

-تخصیص اعتبار برای تجهیز کارگاهی و آزمایشگاهی هنرستان‌های احداثی خیرین مدرسه ساز

-عضویت روسای مجامع خیرین مدرسه ساز استانها در شورای آموزش و پرورش

-تشویق و ترغیب خیرین برای ادامه فعالیت‌های موثر با اتخاذ سیاست‌هایی که موجب تکریم عملی خیرین مدرسه ساز شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس، شایان ذکر است وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان سیستان و بلوچستان با تقبل ساخت یک باب مدرسه با هزینه شخصی به جمع خیرین مدرسه ساز پیوسته بود که در این جلسه هم دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز با نصب نشان سفیر مدرسه سازی بر سینه دکتر بطحائی، از وی قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.