وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران کلیه مقاطع تحصیلی در تمامی شهرستان های استان تهران به استثنای پردیس، دماوند و فیروزکوه فردا سه‌شنبه ۱۷بهمن تعطیل است.

همچنین طرح تردد زوج و فرد از درب منزل اجرا خواهد شد و فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران نیز ممنوع است.

معادن شن و ماسه، آسفالت وسیمان نیز فردا اجازه فعالیت ندارند و مقرر شده اورژانس تهران آمادگی کامل برای خدمات رسانی به شهروندان را داشته باشد. تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور نیز از دیگر موضوعاتی است که در شرایط آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر این تردد هرگونه وسائل نقلیه سنگین دود زا، فرسوده و فاقد معاینه فنی به شهر تهران تا اول اسفند ممنوع است.

براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و در اغلب ایستگاه‌ها بیانگر شرایط ناسالم برای همه گروه‌هاست اگرچه در برخی مناطق شاخص آلودگی به مرز ۲۰۰ هم رسیده است.

با توجه به وضعیت یادشده به همه شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان، زنان باردار و سالمندان توصیه شده از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.