ان بی سی گزارش داد،  ۲ شرکت اوبر و گوگل اعلام کردند  اختلاف  آن ها بر سر اسرار تجاری حل و فصل شده است.این حل و فصل به این معنی است که اوبر اکنون رسما شرکت دارا خسوشاهی است پیش بینی می شود،  خسروشاهی طی سال آینده تغییراتی شگفت انگیز در مجموعه تحت سرپرستی خود اعمال کند .

اما یک پرسش همچنان باقی است . چرا و چگونه خسروشاهی و تیم وی به سرعت موفق شدند رضایت گوگلی ها را در خصوص دادخواست وایمو جلب کرده و مسیر پیشرفت خود را هموار کنند . بر اساس دادخواست وایمو  اوبرمتهم به سرقت اسرار تجاری، بود و قرار بود در این حوزه نیز سلسله دادگاه هایی طولانی را پشت سر بگذارد . اما به نظر می رسد خسروشاهی برای نجات اوبر از روابط پیشین خود با گوگل استفاده کرده است . وی مدت ها مدیر اجرایی تراول پیج اکسپدیا بود .

دارا خسروشاهی هوشمندانه به بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین نشان داد که قصد دارد از دیپلماسی گفت و گو استفاده کند و اهل درگیری نیست . اگرچه جزئیات توافق این شرکت ها مجرمانه است ، اما خبرهای غیر رسمی  حکایت از توافقی بی حاشیه دارند .  

با پایان این منازعات خسروشاهی ۴۸ ساله رسما مدیر اوبر است . یکی از کارکنان ارشد خسروشاهی در خصوص شرکت ۷۰ میلیاردی اوبر می گوید: خسروشاهی در نظر دارد برای سال آینده چند غافلگیری مهم و عجیب ارائه کند . از خصایص مهم و حرفه ای خسروشاهی می توانم به نوآوری و رشد مسئولانه، و البته تصدیق و تصحیح اشتباهات گذشته اشاره کنم .

بی دلیلی نیست که خسروشاهی از لحظه ورودش به شرکت اوبر طرفدارانی سرسخت پیدا کرده است . کریس ساکا از سرمایه گذاران اولیه اوبر می گوید "این همان رفتاری است که از یک رهبر واقعی انتظار داریم "

اوبر پیش از ورود خسروشاهی به مجموعه ، گذشته جالبی نداشت و به نظر می رسد خسروشاهی تلاش هایی جدی برای پاک کردن خرابکاری های گذشته و شفاف سازی ماهیت اوبر در دست دارد . مشکلاتی مثل  نقض قوانین محلی، هک اطلاعات و ....اماما در دوران پیش از ورود وی رخ داد ، موضوعاتی که باعث شد خسروشاهی در ماه های اول ریاستش به شدت درگیر حواشی باشد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.