سعید جلیلی شامگاه پنجشنبه در همایش رسانه و گفتمان انقلاب که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نقش رسانه در دنیای امروز نقشی بی بدیل، حساس و غیرقابل انکار است و رسانه های داخلی باید بتوانند به وظایف خود در قبال انقلاب و نظام عمل کنند.

وی گفت: پیشرفت های خیره کننده انقلاب در طول ۴۰ سال اخیر دشمنان را به هراس انداخته است، به همین دلیل آن ها رسانه های خود را به کار گرفته تا از الگو شدن ایران در جهان و منطقه جلوگیری کنند.

جلیلی افزود: زمانی که دشمنان در تمامی عرصه های جنگ سخت مقابل ایران شکست خوردند به جنگ نرم و ابزاری به نام رسانه رو آوردند تا بدین وسیله بسیاری از حقایق را پوشانده و مسائل فرعی را جایگزین آن کنند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی، همچنین نسبت به ایجاد فتنه زرد در کشور هشدار داد و گفت: در این نوع فتنه موضوعات اصلی فراموش و موضات کاذب جای آن را می گیرند.

وی تصریح کرد: امروز غربی ها کوچکترین موارد مثبت خود و کوچکترین موارد منفی ایران را آنچنان برجسته می کنند که به آن هویت جهانی ببخشند و این همان مخفی کردن حقایق است.

جلیلی یادآور شد: فردوسی شاعر نامدار ایران از افسانه های ایرانیان حماسه آفرید ولی ما از حماسه های واقعی خود غافل مانده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از اسطوره های کشور و استان کرمانشاه را شهید فریدون احمدی از شهدای مدافع حرم عنوان و اظهار کرد: این شهید والامقام ۱۴ ماه در اسارت داعشی ها بود ولی با زیرکی بسیار خاصی اطلاعات آن ها را جمع آوری و با وسیله ارتباطی که بدست آورده بود به نیروهای خودی انتقال می داد.

وی تصریح کرد: رسانه های ایران باید چنین اسطوره هایی را برجسته و به آن ها هویت جهانی ببخشند تا دنیا بفهمد چنین شخصیت هایی نیز داریم.

جلیلی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که رسانه های انقلابی باید به آن توجه کنند، بازگو کردن نقاط ضعف به منظور برطرف ساختن آن است، چیزی که دشمنان تلاش می کنند انجام نشود.

وی در پایان اظهار کرد: دشمنان به وسیله رسانه های خود سعی در کم رنگ جلوه دادن موضوع هسته ای هستند و رسانه های ایران باید با این حربه نیز مقابله و حق مسلم ملت ایران را در دنیا فریاد بزنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.