کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دولت سقف تعیین کرد. براساس مصوبه این کمیسیون، پاداش پرداختی به بازنشستگان به عنوان سنوات پایان خدمت نمی‌تواند از سقف ۲۵۰-۲۶۰ میلیون تومان فراتر برود.

این تعیین سقف که ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا را مبنا قرار داده‌است، با انتقاد کارکنان وزارت نفت مواجه شده‌است. آنها می‌گویند این مصوبه به معنای کاهش پاداشی‌است که قرار بوده در  زمان بازنشستگی دریافت کنند.

این انتقادات به رسانه‌ها و فضای مجازی و همچنین سوال شرعی پرسیدن از مراجع تقلید نیز کشیده شده‌است. چالش نفتی‌ها این است که نباید این مصوبه عطف به ماسبق شده و در ارتباط با کارکنان شاغل فعلی اجرایی شود.

در عین حال، خلیلی (معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی)، پاداش بازنشستگی کارکنان را قدردانی از زحمات بی‌دریغ آنها دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش‌هایی که از سوی مسئولان وزارت نفت به ویژه مقام عالی وزارت صورت گرفته، پاداش بازنشستگی به روال گذشته ادامه داشته باشد.

وی با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: تصویب لایحه تعیین سقف پاداش بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی نتایج خوبی برای صنعت پرافتخار نفت کشور ندارد.

وی با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت، در راستای نیل به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران فارغ از چنین مسائلی، به وظایف خود به درستی عمل می‌کنند، افزود: چنین لایحه‌ای،‌ از این منظر که کار بزرگ متخصصان با تجربه کوچک شمرده می‌شود، می‌تواند پیامدهایی را به دنبال داشته باشد و این موضوع می‌تواند مأموریت بزرگ صنعت نفت را تحت تأثیر قرار دهد و زمینه ساز مهاجرت ناخواسته نخبگان به کشورهای نفت‌خیز باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت ماهانه مبلغی را به عنوان پاداش بازنشستگی به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌کنند، گفت: در واقع مبلغی که این عزیزان به صندوق غیردولتی واریز می‌کنند، پس‌انداز می‌شود و پس از یک دوره ۳۰ تا ۳۵ ساله جمع شده و به خودشان بازگردانده می‌شود و بنابراین انصاف نیست که برای آن سقفی تعیین شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.