از عملکرد افرادی همچون سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، نیکزاد، عزت الله ضرغامی، حمیدرضا حاجی بابایی، مهرداد بذرپاش، علیرضا زاکانی، رستم قاسمی، سعید جلیلی، محمدرضا باهنر، حسن ابوترابی فرد، غلامحسین الهام، سیدمجتبی ثمره هاشمی، حسن غفوری فرد و اسدالله بادامچیان به نظر می رسد که باید منتظر انتخاباتی با صف بلند از داوطلبان نامزدی در انتخابات باشیم.

«ابراهیم» به جای «محمود»

برخی از تحلیل گران معتقد هستند که رئیسی تا انتخابات 1400 صبر نمی کند و سرلیست اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود. این گمانه اما مخالفانی دارد که معتقد هستند رئیسی ترجیح می دهد برای ریاست جمهوری تلاش کند نه نماینده شدن و بیشتر از هر چیزی به جذب بدنه محمود احمدی نژاد می اندیشد. 

طلوع «همیشه نامزد»

محمدباقرقالیباف اگرچه در اردیبهشت 96 از سوی جمنا کنار گذاشته شد اما میل به رئیس جمهور شدن را از دست نداده و این طور که شنیده می شود در حال آماده سازی ستاد انتخاباتی خود است. 

صبحانه‎های سیاسی «آقا عزت»

ضرغامی با موضع گیری در مورد موضوعات مختلف سعی دارد چهره ای معقول و میانه از خود ارائه کند و برای این کار بیش از هر چیز از اینستاگرام بهره می گیرد. صبحانه های سیاسی می خورد و با انتشار تصاویر مربوط به آن جدی بودن خود در ورود به عرصه انتخابات را به رخ می کشد. او این روزها مصاحبه پشت مصاحبه دارد. عزت الله ضرغامی در خیابان پاستور همسایه سعید جلیلی است . دفتر کار او چند پلاک با جلیلی فاصله دارد و البته چند صد متر هم با دفتر رییس جمهور . شاید همین فاصله کم تا دفتر حسن روحانی است که امید او برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری را تقویت کرده.

فتاح، قلوب اصولگرایان را «فتح» می کند؟

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد نیز از جمله کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات های آتی است. این نخستین بار نیست که اصولگریان قصد دارند از ظرفیت او استفاده کنند اما باید دید که خودش رضایت می دهد یا خیر. 

معرفت سیاسی «آقا سعید»

سعید جلیلی را نباید نادیده گرفت. او بعد از شکست در انتخابات 92 دولت در سایه را تشکیل داد. اصولگرایان از این ایده و اقدام او حمایت چندانی نکردند اما جلیلی دلسرد نشده و به کار ادامه می دهد. 

«اسدالله» سورپرایز موتلفه برای اصولگرایان

اگر حزب موتلفه در انتخابات 1400 نیز کاندیدای جمنا را نپذیرد و قصد داشته باشد که به صورت مستقل وارد شود، کسی بیشتر از بادامچیان شانس معرفی ندارد.

«رستم» کاندیدای سایه پایداری

رستم قاسمی وزیر نفت احمدی نژاد گزینه بعدی اصولگرایان است. گزینه ای که به سیاست های اقتصادی دولت روحانی انتقادات جدی دارد و در صورت ورود به رقابت های انتخاباتی باید برنامه اقتصادی قابل توجهی ارائه کند. البته او بدون برنامه هم حمایت جبهه پایداری و طیف نزدیک به احمدی نژاد را دارد.

از الهام تا ثمره؛ کارت های باقی مانده محمود

یکی دیگر از یاران احمدی نژاد یعنی غلامحسین الهام نیز می تواند در صف کاندیداهای اصولگرایان قرار بگیرد. او در دولت اول احمدی نژاد مشاور و در انتخابات ۸۸ رئیس ستاد انتخاباتی او بود اما در همه آن هشت سال به نوعی در سایه قرار داشت. پرونده قضایی نداشته و شانس بیشتری برای تایید صلاحیت دارد. به همین خاطر است که می توان او را نیز یکی دیگر از دانه ها تسبیح اصولگرایی به حساب آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.