سید علیرضا آوایی در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه "حیات معنوی ما توجه به خانواده شهدا و ایثارگران است"، اظهار کرد: باید این فرهنگ توجه به شهدا و خانواده ایثارگران را تقویت کرد.

وی با اشاره به فرمایشی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه تکامل آدمی در ۱۰ چیز است، افزود: بر اساس این فرمایش امام رضا(ع) فرد خیر زیاد خود را کم ببیند، خیر کم دیگران را زیاد ببیند، از کسب علم خسته نشود، از حاجات و اظهارات مردم خسته و ملول نشود، ذلت در راه خدا را بیشتر از عزت دوست داشته باشد، فقر در راه خدا را بیشتر از غنا دوست داشته باشد، گمنامی را بیشتر از شهرت دوست داشته باشد، هیچ کس را نبیند جزء این‌که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.

آوایی بیان کرد: این مناصب آنقدر حقیر هستند مگر اینکه وسیله‌ای برای خدمت به خلق شوند و ذخیره برای آخرت خود جمع کند. اگر ما به جایی برسیم که ببینیم همه مردم از ما بهتر هستند قطعا این دنیا بهشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این حکومت با عظمتی دست ما افتاده و قریب ۴۰ سال است ملت منتظر هستند کارهای بزرگی انجام دهیم، گفت: قبل از انقلاب وضعیت عمرانی و بهداشت را می ‎ دانیم به چه صورت بود، خدمات نظام را هم دیده‌ایم، خارج از تعصبات و تعلقات خیلی از کارها و خدمات بزرگی انجام داده است.

آوایی با بیان اینکه با همه بدبختی‌ها، فشارها، جنگ و تحریم کارهای بزرگی در ایران انجام شده است، تصریح کرد: البته می‌توانستیم بیشتر از این خدمت کنیم و دل‌های بیشتری را به نظام جذب کنیم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه بعد از ۴۰ سال سطح توقع مردم از ما بالا رفته است، افزود: یک حرف نسنجیده و ناحسابی مردم از ما توقع ندارند چرا که اعصاب آنها خُرد می‌شود، افزود: هم‌اکنون در کشور ۲۰۰ خانواده دارای پنج شهید داریم و ما مقابل این خانواده‌ها باید هم در دنیا هم در آخرت جواب بدهیم، کار سختی بود ولی پذیرفتیم.

آوایی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی عملکرد ما بسیار مهم است، رفتار ما اگر خارج از چارچوب جمهوری اسلامی باشد به مردم و دین ضربه وارد می‌کند و آنها از دین زده می‌شوند، تاکید کرد: اگر مشکلی در کشور وجود دارد همه ما مقصر هستیم چراکه رفتارهای ما مسئولان تاثیرگذار است.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه این پُست و مسئولیت امانتی است که خدا، پیغمبر و شهدا به دست ما داده ‎ اند، خاطرنشان کرد: اگر به مردم محبت کردیم و حرمت گذاشتیم، کار مردم را انجام دادیم و سالم زندگی کردیم این نظام باقی خواهد ماند اما چنانچه مست قدرت شدیم و به مردم بی‌اعتنایی و بی‌حرمتی کردیم و به دنبال این بودیم که بارمان را با آن معنای غلطش بستیم اینجاست که ضرر کردیم.

وزیر دادگستری گفت: امیدوارم یاد امام، شهدا را ادامه دهیم، مست قدرت نشویم و دچار غفلت نشویم یادمان باشد این مناصب امانت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.