«مصاحبه چند روز اخیر پیرس مورگان، مجری اهل بریتانیا با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا حاشیه‌های زیادی به‌ همراه داشت و در تمامی زمینه‌ها خبر‌ساز شد. ترامپ معمولا با رسانه‌ها رابطه خوب و قابل تعریفی ندارد و بار‌ها علیه سی‌ان‌ان و همچنین سایر رسانه‌های قدرتمند موضع گرفته و آنها را دروغگو خطاب کرده ‌است! با این‌ همه آقای پرزیدنت این‌ بار در برابر دوربین مورگان قرار گرفت و به تمامی سوالات او پاسخ داد؛ سورپرایز اصلی این مصاحبه زمانی بود که مورگان پیراهن شماره ۴۵ آرسنال را در دست گرفت و به‌ شوخی پیشنهاد مربیگری این تیم را به ترامپ اعلام کرد.

 

پیرس بعد از اتمام برنامه در خصوص این اقدام خود گفت: «من از ترامپ دعوت کردم تا هدایت آرسنال را بر عهده گیرد زیرا او قادر به ساختن یک دیوار دفاعی قدرتمند بوده، فلسفه‌ای هجومی دارد و خواهان فتح عناوین بزرگ به هر قیمتی است!»

 

جدای از کنایه‌آمیز بودن سخنان مورگان که تماما به وعده‌های انتخاباتی ترامپ و ساخت دیوار مکزیک اشاره داشت، نباید از علاقه بی‌حد و وصف رییس‌جمهور ایالات متحده از فوتبال گذشت و آن را نادیده گرفت؛ اکنون همه‌ می‌دانند ترامپ یک هوادار آرسنال است و کسی که در عصر کارآفرینی خود از مالیات فرار می‌کرد، حق عضویت در باشگاه هواداری توپچی‌ها را در زمان معین می‌پرداخت. با این همه هکتور بیرین، دفاع راست توپچی‌ها معتقد است این اتفاق هیچگاه نباید رخ بدهد و حتی به عنوان شوخی نیز نباید پای دونالد به فوتبال و علی‌الخصوص باشگاه آرسنال باز شود.

رسانه‌های انگلیسی بر این باورند حضور خیالی ترامپ در باشگاه آرسنال مصادف ا‌ست با اخراج بی‌ چون و چرای آرسن ونگر. ترامپ تا همین یک ماه‌ پیش طرفدار شعار Wenger Out بود و قبل از انتخابات هم بارها اعلام کرد حاضر‌ است هزینه فسخ قرارداد ونگر و بیرون ماندن او از فوتبال تا آخر عمر را بپردازد و بهترین مربی‌جهان را به‌ استخدام توپچی‌ها دربیاورد.

با وجود بازیکنان تازه‌واردی چون اوبامیانگ، باز هم پیرمرد فرانسوی منتقدان خاص خود را دارد و چند‌ سالی می‌شود که توپچی‌ها خواهان دست کشیدن ونگر از سرمربیگری این باشگاه لندنی هستند و معتقدند دوران او در این تیم به پایان رسیده است. مورگان با توجه به همین دانسته‌ها و اطلاع از علاقه خانواده‌ آقای پرزیدنت به آرسنال، پیراهن شماره ۴۵ را به چهل‌وپنجمین رییس‌جمهور آمریکا اهدا کرد. حتی بارونِ ۱۲ ساله کوچک‌ترین فرزند دونالد هم همچون پدر خود یک هوادار سفت‌ و سخت آرسنال به‌ حساب می‌آید و یک بار در حیاط کاخ سفید با لباس این تیم مشغولِ تمرین و فوتبال بازی کردن بود. اگر ترامپ مربی آرسنال بود یقینا جای هیچ شخص سیاه‌پوستی در بین بازیکنان و کادر فنی این تیم وجود نداشت و انواع تخلف‌های مالی، مخصوصا در بخش قانون فیرپلی مالی در این تیم رخ می‌داد؛ شاید این هجم از علاقه ترامپ به آرسنال باعث شود مردم ایالات متحده دست‌ به دعا ببرند تا شاید او از ریاست‌جمهوری کشورشان استعفا بدهد و پا در عرصه فوتبال بگذارد.

دونالد ترامپ به‌ هیچ عنوان با توپ و مستطیل‌ سبز بیگانه نیست و بر خلاف بیشتر مردم آمریکا که به بیسبال، بسکتبال و فوتبال آمریکایی علاقه نشان می‌دهند، یک دوستدار واقعی فوتبال محسوب می‌شود و در مصاحبه با پیرس مورگان نیز اعلام کرد که در دوران دبیرستان و دانشگاه خود نیز همواره مشغول به فوتبال بازی کردن بوده. او در دور‌ه‌ای از تحرکات اقتصادی خود قصد داشت باشگاه گلاسکو رنجرز و آتلتیکو‌ ناسیونال کلمبیا را خریداری کند که البته این معاملات به دلایل مختلفی انجام نشد. ترامپ تنها هوادار معروف باشگاه لندنی نیست و شاید به‌ جرات بتوان گفت هیچ تیمی به اندازه آرسنال در بین سلبریتی‌ها طرفدار ندارد؛ از راجرز واترز موسس گروه راک اند رول گرفته تا شاهزاده‌ هری، فرانسوا اولاند، فیدل کاسترو و ملکه انگلستان!

سخنان اخیر مورگان با ترامپ مردم سرتاسر جهان را در تمامی زمینه‌ها از جمله اقتصاد و سیاست و ورزش به فکر واداشت؛ با تمام این تفاسیر در بحث ورزش و فوتبال تنها هواداران آرسنال هستند که بهت‌زده از سخنان دونالد ترامپ، نظرات‌شان را بر زبان می‌آورند و نمی‌دانند که به سخنان مرد اول ایالات متحده اعتنا بکنند یا خیر؛ از این‌رو توپچی‌ها طی روزهای اخیر فقط یک جمله از آقای پرزیدنت را منتشر می‌کنند که می‌گوید؛ «آرسن ونگر باید برود، برود به جهنم!»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.