جروزالم پست نوشت: دیوید پترائوس، روز سه شنبه در کنفرانس موسسه امنیت ملی اسرائیل در تل آویو تاکید کرد بیشتر کشورها در تلاشند همگام با پیشرفت هایی که در زمینه فن آوری حاصل می شوند، گام بردارند ... پیشرفت در زمینه علم روباتیک، ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، کشتی ها و زیردریایی ها.

این ژنرال آمریکایی گفت: درحالی که اسرائیل مدت زیادی است با فعالان غیر دولتی همکاری می کند، اما دیگران تازه به سمت این بازیگران غیردولتی که همانند کشورهای توسعه یافته عمل می کنند، گرایش پیدا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه حزب الله سازمانی است که در بخش نیروهای انسانی و هم نیروهای غیرانسانی پیشرفته است، افزود: بازیگران غیردولتی نیروهای سایبری قدرتمند و فن آوری های پیشرفته ای در اختیار دارند.

اران شانی، سرتیپ ارتش اسرائیل هم در سخنان خود درباره اینکه ارتش اسرائیل چگونه قادر خواهد بود با چالش های پیش رو مقابله کند، گفت: ارتش اسرائیل در تطبیق دانش خود با علم اطلاعات و دیگر آثار اجتماعی انقلاب سایبری و فن آوری عقب است. وی افزود: در مصاحبه های ارتش برای جذب نیرو به اشتباه به هوش سایبری، فردی و خلاقیت افراد توجه نمی شود. نمرود شفر، فرمانده بازنشسته ارتش اسرائیل هم گفت با وجود آنکه ارتش به تلاش برای ارتقای توانایی های خود ادامه می دهد اما باید بهره گیری خلاقانه از توانایی های کنونی خود را به حداکثر برساند.

وی با تاکید بر لزوم به کارگیری خلاقیت در تعامل با ایران و سوریه افزود: ابزار مورد نیاز در این زمینه باید فراهم شود. به اعتقاد وی ارتش اسرائیل از سلاح های لازم برای دستیابی به اهداف خود در این زمینه ها برخوردار است اما از خلاقیت کافی بهره ای نبرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.